Min værste behandling til dato

For et par dage siden i Paris boede jeg på sådant et fint hotel, hvor dørmænd bærer rejsetasken, holder døren og siger velkommen på en måde, så man tror dem. En pyjamasafgang gjorde det alt for fristende at booke en af de massager, som hotellet tilbød. Så klokken 18 trippede jeg ned til min ansigts/nakke/skuldermassage – 50 minutters ren massage. 120 Euro. Bum.

Det gik galt fra begyndelsen. Behandleren troede, det var en almindelig ansigtsbehandling, og da jeg ville udrette misforstående, blev hun ved med at gøre opmærksom på den besked, hun havde fået. Og at det i øvrigt var nødvendigt at vaske hænder, før hun kunne høre mere på mig. Dog hendes egne hænder. Ansigtet skulle være renere end rent, før hun kunne massere og nøj, hvor gjorde det ondt. Læberne blev skrubbet med hårdt vådt  vat og det samme gjaldt øjnene. Jeg forsøgte at stoppe det ved at sige, at det ikke var nødvendigt. Så kom skrubben (er meget lidt glad for skrubberi i ansigtet), og jeg gav op.  Der var nu gået mindst 22 minutter af den dyrebare massagetid. Ingen olie eller creme kom nogensinde mellem hænder og hud, så det var en hårdhændet treat med de særeste massagegreb. Jeg blev hårdt nevet og trykket med bevægelser, der kun trak nedad. Igen sagde jeg stop. Så gav hun mig på eget initiativ en hovedbundsmassage. Som var fin. Nakken og skuldrene blev dækket med nogle cirkelbevægelser, som mest af alt var ligegyldige. Af og til blev der helt stille. Uden der skete noget og jeg tænkte ’nu slår hun mig ihjel på grund af den dårlige karma’.

Jeg overlevede – og stornød både Paris og det arbejde, jeg havde dernede. Men hvad gjorde jeg efterfølgende mht. massagen?

  1. Klagede og nægtede at betale?
  2. Tænkte: ’hun har sikkert 4 børn derhjemme, og jeg vil ikke give hende problemer’ .. så huskede også drikkepenge?
  3. Foreslog hotellet at afprøve behandlingen?
  4. Betalte og gik?

Når du svarer, så lad mig vide, hvad DU ville have gjort.

NB: Vil du have Beautyspace gratis og direkte i din indbakke, så sker det med et klik her. Jeg holder et par efterårsfridage nu, så hasta la vista, eller hvad det hedder. Vi ses.

16/10/2013
Tror du, man kan lære det?
21/10/2013
Løsningen

Kommentarer

  • Jeg tror du tog en 3 og en 4.
    Jeg ville have spurgt hende om 2
    bedt hotellet om at gøre 3
    og selv gjort 4 og håbet for dem at de tilbød en lækker lille gave og takket mig for at jeg gad.

    Når jeg shopper med folk taler jeg med personalet hvis de har en dårlig dag. Det har kun givet gode resultater og skabt en ny service kultur i præcis den butik.
    Klem

    07/11/2013
  • Tina Irene Povlsen

    Min intuition siger at du valgte nr. 4 – Herefter nr. 3 med en god argumentation om hvorfor, det bør findes nødvendigt…

    Jeg selv ville nok være en blanding af 1 og 3 – I hvert fald så 1 med en klækkelig rabat. Til den pris kontra udbyttet, da mener jeg ikke at det kan efterkomme en fuld pris. 😉

    21/10/2013
  • susanne

    Hej A. Du lavede en 3 og 4 håber jeg 🙂 … Jeg ville simpelthen havde betalt hende men klaget til hotellet og sagt at jeg ikke ville betale !

    20/10/2013
  • sasja brandt

    Du valgte 3 🙂
    jeg Ville heltsikkert have klaret og nægtet at betale, specielt når det var så dårlig for så mange penge!

    19/10/2013
  • Rikke

    Du ville som langt de fleste sikkert ønske, at du havde været sej og stået på din ret og ganske enkelt have klaget og nægtet at betale. Det vi alle altid ønsker, at tro vi er i stand til! Men, men, men du er sikkert som flertallet (mig selv inkl.), så du betalte og gik og har efterfølgende gået og udtænkt alle de ting du burde have gjort… 🙂

    19/10/2013
  • stina l.

    Tror mest jeg ville have haft lyst til nr. 3, men jeg ville have gjort nr. 4, fordi jeg er mega konfliktsky :-/

    18/10/2013
  • Louise T.

    Mon du ville vælge 4’eren og så bagefter klage?
    Jeg er overbevist om, at du ikke bare synes det var synd for hende og gav hende ekstra drikke penge…
    Men det er svært… Jeg har flere gange været til frisøren og gået ked af det – OG fattigere derfra…

    18/10/2013
  • Pia Hvenegaard

    Jeg ville nok have valgt nr 4, men ville ønske nr 3

    18/10/2013
  • Ville nok være nr.4. Tror ikke jeg ville kunne forklare mig godt nok på mit skole-fransk til at få noget ud af det 🙁

    18/10/2013
  • Bente M.

    Jeg ville nok vælge nr. 4, at betale for at undgå yderligere diskussion på stedet og så efterfølgende klage til den, der har formidlet bookingen. Mon ikke du har gjort det samme?
    Men godt, du overlevede og nød Paris bagefter!

    18/10/2013
  • Jeg ville nok have brugt nr. 3 og 4
    Det må have været en behandler der overhovedet ikke havde nogen uddannelse inden for faget.

    18/10/2013
  • Susanne Jensen

    Helt klart nr. 3. At gøre hotellet obs på, at det ikke var ok. tænk på de næste stakler der kommer til en – forventer de – skøn behandling 🙂

    18/10/2013
  • Ditte

    En kombi af 1 og 3 om muligvis endte med en halv 4. For selvfølgelig opponerer ‘man’ – det værste er, at man kan ende med at betale. Har netop været på dårligt hotelværelse, ‘klagede’ på en pæn og respektfuld måde – og endte med en upgrade uden besvær. Talt pænt til vil de fleste mennesker bare gerne gøre andre glade – også når det er en klage.

    18/10/2013
  • Carina S.

    Klart nr. 3 🙂

    18/10/2013
  • Randi

    Hvor har jeg mange gange gjort 4’eren, og så aldrig kommet der igen. Men havde det været mig der var behandleren, ville jeg være taknemmelig for feedback. Er spændt på hvad du gjorde…

    18/10/2013
  • Lyder som en behandling man nærmest kun kan opleve i Frankrig. Sad engang hos en frisør som kritiserede den måde min danske (og meget dygtige) frisør havde klippet mit hår og hun (den franske frisør) ville i øvrigt ikke klippe mit hår på den måde jeg ønskede. På det tidspunkt havde jeg fået vasket hår og sad bundet ind i kappe og håndklæder. Jeg burde alligevel have rejst mig og være gået, men jeg blev og fik hår klippet på en måde jeg ikke var tilfreds med og betalte også for det.

    Mht din behandling håber jeg du sagde til hende, at du ikke var tilfreds og at du ville klage til hotellet, og så også gøre det

    18/10/2013
  • Ann

    Jeg er 53 år og er holdt op med at finde mig i at blive behandlet dårlig uden at give til kraftigt genmæle!
    Jeg ville bestemt have beklaget mig både til “damen” selv og til hotellet.
    Måske havde jeg ikke fået noget ud af det, men i det mindste får man “luft” Og hvis det ellers er et “ordentligt” hotel så ville de bestemt reagere på en eller anden måde.
    For 10 år siden havde jeg betalt og gået!
    Men husk det er aldrig for sent at sende en mail til Hotellet!
    xxx
    Jeg håber du valgte forslag nr. 3

    18/10/2013
  • Karina

    Betalte og gik.

    Det ville jeg desværre også selv have gjort, ligeså åbenmundet og god til at sætte grænser, lige så puha, lad bare mig komme væk herfra kan jeg være.

    Møs til dig!

    18/10/2013
  • Gitte Salling

    Jeg er sikker at du valgte nr 4,- du er nemlig alt for flink… Jeg havde nok rejst mig op midt i behandlingen og marcheret ud, OG smidt en klage med det samme….

    18/10/2013
  • hanne n

    Du valgte naturligvis nr. 3 og talte med den ansvarshavende for afdelingen. Gode hoteller vil altid gerne lytte til deres kunder.Du skulle ikke betale.

    18/10/2013
  • Tinna

    HVor er du skøn ….så god og beskrivende – tror ikke du har kunne holde mund – så ‘3’ er mit bud …..men ‘4’ kan jo ofte være nemmere.
    Jeg ved jo at man i service branchen altid er taknemmelig for feed back, så håber virkelig at de viste havd rigtig service er 😉

    18/10/2013
  • Dorthe

    4 – og tænkt, at dér sætter jeg aldrig mine ben igen.

    18/10/2013
  • Charlotte H

    Jeg håber egentlig, jeg ville have valgt løsning 1. Det tror jeg faktisk, jeg havde! Især fordi det trods alt lyder lidt dyrt (nu kender jeg ikke prisniveauet i Paris, men alligevel). Og fordi du jo løbende under behandlingen gjorde opmærksom på “misforståelsen”.

    Løsning 3 og 4 havde jeg nok også overvejet som et alternativ – hvis ikke jeg orkede at tage diskussionen op i løsning 1.

    Løsning 2 ville for mig være helt udelukket i sådan en situation. Især fordi du jo flere gange underevejs i forløbet gjorde hende opmærksom på, at det var helt galt.

    18/10/2013
  • Anette j

    Du valgte punkt tre for det er konstruktivt – jysk og næsten nede på jorden. Jeg kunne godt forfalde til punkt et – man kan vel godt et og andet for de mange euros

    18/10/2013
  • Hej! ja, alle 4 forslag ville helt sikkert have været med i mine overvejelser, og jeg ville sikkert endt ud med at betale og give ekstra, og så bagefter tænkt at måske skulle de selv afprøve behandlingen!! medlidenhed og konfliktskyhed er ofte det der står i vejen for kvalitet, og selvfølge skal hun vær god til sit job, uanset hvor og til hvilken pris. men jeg tror enten du betalt og gik eller lagde noget oveni!!

    18/10/2013
  • LRP

    Du valgte 4

    18/10/2013
  • Charlotte

    Søde Anette. Du er sådan et pænt menneske, så du har selvfølgelig valgt nr. 3 med et smil – og har også ladet det være op til hotellets samvittighed at give dig pengene tilbage.
    Nyd fridagene!

    18/10/2013
  • Maria

    Jeg vil foreslå nr 3- at hotellet skulle selv afprøve behandlingen.

    18/10/2013
  • Åhh sikke læsning. De her kommentarer måler sig med de bøger, jeg har med på efterårsferie. Glæder mig meget til føljeton …I skal få svar, skal I, Kh anette

    18/10/2013
  • Ewa Christensen

    1 tror jeg, jeg ville følge mig snydt og godt forpint… Og så sige at hotellet skulle selv prøve det …

    18/10/2013
  • Du tog nr. 4.
    Det skulle bare overstås og så ville du ikke spilde mere energi på det. Vi får så mange gode behandlinger, så denne her skulle glemmes hurtigt igen. Og lidt godt har den gjort, se bare på alle dine svar…….

    18/10/2013
  • Miss J.

    Tror det endte med en 4ér – håber ikke det blev en:2.”Tænkte: ’hun har sikkert 4 børn derhjemme, og jeg vil ikke give hende problemer’ .. så huskede også drikkepenge?”. Men dete r så ærgerligt uanset hvad, nu skulle du hygge dig lidt og have lidt ´nus´og så ender det sådan.
    Jeg har været til utallige behandlinger og når en behandler efterlader en uden at forklare hvorfor eller der bare er stille i rummet, som du oplevede er det simpelthen mangel på service. Ret op.

    Jeg håber du efterfølgende har fået noget dejlig massage og det rettede op på den dårlige behandling.
    God efterårsferie 🙂

    18/10/2013
  • Sidse Pipi

    Jeg er sikker på du er en 3ér.
    Så kan de lære det.

    18/10/2013
  • Jeg tror lidt du betalte og gik, men at du måske gav dem en venlig hentydning i receptionen. Det synes jeg i hvert fald godt man kunne gøre, for du betalte jo en god pris for behandlingen. De er vel også interesseret i, at deres kunder er tilfredse og vil bruge og anbefale denne behandling en anden gang.

    18/10/2013
  • Da du er så dannet et menneske, at du end ikke her på bloggen drømmer om at udstille hotellet ved navns nævnelse, tror jeg, du valgte løsning 4.
    Det ved jeg, jeg ville have gjort. Men desværre ikke fordi, jeg er dannet…

    18/10/2013
  • Jeg tænker 2 eller 4. Det havde jeg nok selv gjort, og ærgret mig. For det værste er jo næsten at man har glædet sig til at blive forkælet og så ikke bli’r det. Modtog min pakke fra dig i dag, nøj, hvor lækkert – og tak for chokolade, som er spist. Resten skal prøves i aften. Rigtig go’ weekend, smukke. 🙂

    18/10/2013
  • Lene

    Er sikker på 3’eren – og fik sikkert en drink som kompensation.

    18/10/2013
  • CharlotteK

    Du valgte nr. 4 – det ville jeg nok også have gjort.
    Efterfølgende ville jeg så også have klaget til hotellet….

    18/10/2013
  • Lina K

    Jeg gætter på 4.
    Personligt ville jeg have afbrudt behandlingen. Jeg ville ikke have brugt energi på at diskutere med hende.

    18/10/2013
  • Kenneth adelhardt

    Du betalte og gik søde , kender dig

    18/10/2013
  • Make_everything_up

    Hmm… Sansynligvis valgte du 1 eller 3 – Det ‘burde’ man, når man nærmest er blevet misbrugt i ansigtet!
    Havde selv rejst mig fra bordet og fremvist min midterste finger på højre hånd! 🙂 Ej, nok ikke, mm havde nok klaget…

    18/10/2013
  • Susan

    Det er uden tvivl 3’eren, som du valgte. Det er den indirekte måde, hvor man ikke tager konfrontationen direkte, men man får en form for oprejsning alligevel. Resultat: Klagen er leveret indirekte og man får, hvis det er et ordentligt hotel, sandsynligvis enten et nedslag i hotelregningen eller hotellet dækker massageregningen. Jeg havde også valgt 3’eren.

    18/10/2013
  • Ville i hvert fald forsøge 1. Men der findes mange måder at klage på. Aldrig at hidse sig op og råbe højt men forklare hvor ked af det du blev, da de ikke var den behandling du havde bestilt. Hvis det ikke går så er det en 3er, hvis det er et ordenligt hotel så vil de se på regningen.

    18/10/2013
  • Du er jo så høflig, så 1’eren tror jeg ikke på… måske en 2’er eller 4’er, men krydser fingre for en 3’er.

    Fik selv en ret ubehagelig oplevelse, da jeg fik en ansigtsbehandling og jeg var rød i huden flere dage efter… Men kunne ikke li’ at sige noget efterfølgende!

    18/10/2013
  • Øv for en oplevelse. Jeg tror ikke jeg var blevet liggende 🙁 men hvis jeg var, så havde jeg ikke betalt uden at brokke mig først. Engang ville jeg bare have betalt og ikke sagt noget, men (heldigvis) er jeg blevet meget bedre til at råbe op og gøre det klart, at jeg føler mig utilfreds.
    Håber du valgte nr. 1 (om ikke andet så få et nedslag i prisen)

    18/10/2013
  • Astrid

    Jeg havde personligt klaget som aldrig før. Det lyder alt for smertefuldt.

    18/10/2013
  • Katrine

    Jeg tror, at valgte #3! Og måske lod det være implicit at betale (læs: ikke betale) herefter. Jeg tror, #3 fordi du har overskud, både personligt og professionelt.

    Jeg ville vælge #1. Jeg ville dog beholde overskud og kommunikere med ‘right and wrong’ approach – lægge ud med ‘på det her dejlige hotel, kan ingen være tjent med den slags behandlinger, jeg blev meget overrasket over så ringe kvalitet – hvad er din løsning?’. Jeg ville holde på min ret og undgå at gøre alle en bjørnetjeneste ved at lade som ingenting. Og har hun børn derhjemme, vil det stadig være bedst for hende, at få det at vide af dig/mig. Det ville jo være en venlig og konstruktiv dialog, hotellet rent faktisk kunne arbejde videre med og damen kunne forbedre sig og på den lange bane beholde sit job. Med så dårlig kvalitet vil det kun være et spørgsmål om tid, før hun alligevel mistede det; og måske med drama og brag.

    17/10/2013
  • Jette V

    Nu har jeg den fordel at jeg taler sproget flydende, så hvis hun ikke havde makket ret og givet mig, hvad jeg havde bestilt, så havde jeg krævet at tale med hendes chef/hoteldirektøren/whatever over hende. Det virker hver gang, Frankrig er vildt hierarkisk hvad det angår…

    Jeg håber du klagede…. (Og er glad for,at du trods alt nød opholdet :))

    17/10/2013
  • Dorte Daugaard

    Jeg VIlLE gerne vælge nummer 1 eller 3, men jeg er ret sikker på, at jeg ville handle ligesom i nummer 1 eller 4 🙂

    Jeg kan sørme ikke regne ud, hvad du ville vælge…umiddelbart tænker jeg, at du ville vælge nr 3 eller 4, men jeg tænker også, at du sikkert har fået usandsynligt mange massager/behandlinger i alt, så når du skriver, at dette er den værste, så kan det jo også være, du valgte nr 1….
    🙂
    Uh, hvor spændende at høre, hvad du gjorde! 🙂

    17/10/2013
  • Fru. Mir

    Jeg ville klage og nægte at betale, hvilket er i orden, da du har udtrykt din undervejs, hvilket ikke bllve taget til eftertragtning.

    17/10/2013
  • Ann-Marie

    Jeg vil håbe 1, men kender mig selv til at jeg nok havde valgt 4, og været sur på mig selv bagefter 🙂 🙂 🙂

    17/10/2013
  • Jeg gætter også på en 3’er, og synes det er en helt rimelig reaktion, som jeg håber, jeg selv ville have valgt.

    Den anden dag brændte jeg selv lidt sammen på den sure måde, på en dyrlæge der lod mig vente en TIME (dyrebar tid, jeg kunne have brugt fx på den semesteropgave, jeg havde rejst mig fra…) – på at meddele mig, at han ikke kunne behandle hesten alligevel, og vi måtte lave en ny tid.
    SÅ sagde jeg, LIGE så pænt jeg kunne, at det godt nok var en lang time at vente, for at få det at vide.
    Han gav mig en klækkelig rabat, rettede lidt på brillerne og sagde “Jamen så glæder jeg mig til at se dig igen” 🙂
    Det kunne jeg sgu alligevel ikke stå for, så han var tilgivet…

    17/10/2013
  • Mette D

    Klart nr 1. Der må være grænser…

    17/10/2013
  • hellep

    Jeg er helt klart en 4…jeg ville aldrig komme der igen…det ville være ^straffen^……. tror også du valgte en 4 model

    17/10/2013
  • Kira Bjørnestad

    Du er en sød og velopdragen ung dame, så du valgte nr. 3. 😉

    17/10/2013
  • Marie Rasmussen

    1. Håber det er nr 1.
    Hvis du har …. Undskyld sproget …. nosser til at vælge nr 1. Så lover jeg mig selv, at jeg også har det næste gang jeg får en amatør agtig behandling. For det har jeg da ved gud prøvet nogle gange, men aldrig haft modet til at sige NEJ!

    17/10/2013
  • Jeg har fået sådan en behandling på Skodsborg og jeg betalte og klagede bagefter til chefen og fik et nyt ophold!!! … Hun kom mig i et karbad m koldt vand med lavendel og jeg havde bestilt eucalyptus. Hun insisterede på at massere mig med varme olier der gjorde jeg fik spasmer… Hun var så ondi. Jeg var lidt bange for hende. Også fordi jeg var i kørestol DENGANG!! Jeg ved ik hva du gjorde – men jeg glæder mig til at få svaret

    Ib

    17/10/2013
  • Katrine Reher

    Hvor ville jeg dog nogle gange ønske at jeg var en 1’er – sådan en “det her betaler jeg ikke for”.
    I virkeligheden er jeg en 4’er, som i tilgift sparker mig selv bagefter, fordi jeg ikke sagde fra…

    Jeg gætter på at du er en 2’er eller en 4’er?

    17/10/2013
  • Manja Hansen

    Håber du valgte 1 eller 3. Var det mig selv, var jeg desværre nok endt med 2 eller 3…

    17/10/2013
  • Jeg ville nok lave en blanding af 1 & 3. Jeg ville klage over behandlingen, men jeg ville nok ikke klage direkte til behandleren, men i stedet klage til hotellet og fortælle dem om forløbet, så må de finde ud af om det er normalen 🙂 Men sikke en træls oplevelse..

    Jeg tror du valgte nr. 4

    17/10/2013
  • Sus

    4’eren- grundet sprog misforståelserne gad jeg ikke andet og så gad du nok heller ikke:-)

    17/10/2013
  • Mette Emilie

    Du foreslog hotellet selv at afprøve behandlingen. Det ville jeg have gjort!

    17/10/2013

Kom med kvit & frit på Beautyspace-holdet

Uafhængig skønhedsformidling for dig, der vil have dokumenteret viden om hud, hvad-virker-guides og hvordan fejlkøb undgås. Kun ord der gør dig klogere - og nå ja, besked som den første, når månedens Book’n’Beautyboks udkommer.

Tak for din tilmelding - du er nu på listen! Tilføj gerne hello@beautyspace.dk til dine kontakter, så du er sikker på at mails ikke går i spam.