Arbejdsglasur

Jeg er stadig flyvende. Efter Aarhus. Efter København. Det gør mig høj at møde bloglæsere og selvfølgelig de andre gode folk, der fandt vej til ROYAL i mandags og STAY i tirsdags. Det var en live-debut med hende her, som jeg kommer til at scenefeste meget mere med i 2013. Som etnolog og brandingekspert (plus forfatter og blandt de klogeste, hvis ikke dén klogeste, når det gælder blogging) er det magiske ved Julia Lahme, at hun taler til både hjerte og hjerne – på en gang.

Luften var ladet med inspiration (I hope) og en smule opsang. Blandt andet til reklamer, hvor undersøgelser viser, at vi stopper med at høre efter, når salgsnutellaen bliver for tyk, for sød eller bare for meget. Reklamer skal bringes fra de højere luftlag til øjenhøjde eller som en klog reklamemand sagde her om eksempelvis TDC, der lader LOC og Casper Christensen indgå i deres eget miljø. Overbevisende, autentisk og inspirerende.

Hvad er din favoritreklame?

SNUP TIPPET: Af 2013 trends glæder jeg mig til flere ting. Bl.a. finurlighederne fra Kina, som vi vil møde i mode- og skønhedsbilledet (bare vent til du ser Balenciaga) – og jeg er også draget af hyper convenience, hvor vi vil se nye madløsninger (som rullede salater) der kan spises med én hånd og væghængte knapper i albuehøjde, der med et skub bringer favoritsushien eller yndlingspizzaen til din hoveddør. Nårrrhhh jo, og så forbruger vi (i dybeste stilhed) tre procent mere end før, der overhovedet var nogen, der kunne stave til K-ordet.   

Skal vi connecteFacebook?

Foto: Johanne Danshøj

17 comments on “Arbejdsglasur
  1. Jeg bliver simpelthen nødt til at dukke op næste gang :-) Krydser fingre for, at 3. gang bliver der, hvor jeg ikke har eksamen dagen efter 😉 Havde jeg de sidste 2 gange :-)

  2. Kæreset Anette, 1000 TAK for en meget inspirerende aften på Royal i Aarhus. Du og Julia var virkelig den lange tur fra Aalborg værd, vi nød jer, og senere den meget lækre goodiebag! Kh Lita & Mette

  3. oi, hvor er jeg bare bagefter – først noget med BB der snart bliver til CC…
    Og nu – K-ordet…er det konsum eller hwa?

  4. Respekt, der er godt nok nogen der har hygget sig! Er kun “LIDT” misundelig :-)

  5. Hvor ville jeg bare gerne have deltaget …dejligt du har planer om flere spændende arrangementer i 2013 – det må og SKAL prioriteres i 2013!!!!!

  6. Min favoritreklame lige nu er en reklame her i Sverige for en butik lidt ala Føtex.
    En far der går rundt og tænker på sin hårde dag på jobbet og hvordan han ville ønske at han var 5 år gammel.
    Bagefter hører man sønnen tænke over hvilken hård dag han har haft i børnehaven og hvordan han ville ønske at han var voksen.

    Alt imens dette sker tager de ting til indkøbskurven og priserne flashes på skærmen.

    Jeg synes de har de mest nuttede og til tider sjove reklamer :)

  7. Der er så utroligt mange super gode og fantasifulde reklamer, så det er svært at hive en favorit frem. Men lige i øjeblikket synes jeg at de reklamer med Luffe og Jeanne er for sjove!

  8. @ Anette J – jeg hapser et par skefulde. Og enig. Hende Helena kommer ud over rampen.

    @ Janie – humor er en fabelagtig isbryder i kommunikation.

    @ Leika – SÅ godt at møde dig. 1000 tak fordi du kom.

    Stor hilsen Anette

  9. Hej Anette

    Tusind tak for en fantastisk, inspirerende og dragende aften i mandags på Royal.
    Jeg gik derfra med en dejlig følelse… i er begge nogle helt fantastiske damer, og jeg vender klart tilbage!

    Det var hyggelig at hilse på dig:0)

    – Og tusind tak for den lækre goodiebag! Skønt!!

    Kram fra Leika

  10. Jeres arrangementer ser så tjekkede ud på billederne.

    En favorit: Helena Christensen i reklamerne for Ole Lynggaards smykker. Særligt ringene med farvede sten er utroligt smukke, synes jeg. Og hun er utrolig smuk. Når jeg ser reklamerne, ønsker jeg mig lidt mere markante kindeben og en ny ring…

    Og et spørgsmål: jeg har været hos den lokale Lysi-fiskeolie-pusher. Hvilken dosis tager du, Anette?

  11. I 2012 vil jeg klart sige at Midttrafik med bussen vinder hos mig…men ellers gennem årene Nike og Evian med babyerne.

    PS: det dér med de 3%? Du udfordrer min økonom hjerne med de 3% merforbrug…(det vidste du godt at du ville…!)

Comments are closed.