fbpx

Afhængig

Jeg er så draget af gode kager, god chokolade, god lakrids og god is, at det for længst har været nødvendigt med en snak. Med mig selv. For sukker og hurtige kulhydrater virker som nedbrydende klaskeklister på den kollagen, der skal holde hudmadrassen spændstig og frisk. For mig er det let at skrive og forstå, men en anelse sværere at praktisere. Derfor er der for længst indgået en fredagsaftale, som fungerer. For hvis først, der sniger sig en blød, frisk og sortbrun brownie ind om mandagen, så frister den også om tirsdagen og …så sidder jeg i sukkersaksen.

Men jeg kan godt bytte om på ugedagene, som i går, hvor onsdag blev til fredag. Dagens første job var nemlig at tale om skønhedstendenser for den sejeste bloggercrowd på Nimb. Imedeen var værter og havde bestilt kage. Så holdt The Body Shop pressemøde. Og havde bestilt kagebord! Og inden turen gik hjem, mødtes jeg med min ven Salli. Og vi er aldrig sammen uden at spise en kage.

Det var alt i alt en fantastisk onsdagsfredag.

SNUP TIPPET: Men. I dag er jeg igen sukkerfri. Og det, der gør det enkelt for mig er en mættende energi-menu, der ser sådan her ud:

  • Omelet med ost og masser af finthakket tomat, og hvad jeg ellers har af grønt
  • Fisk og avokado – og måske noget ristet rugbrød
  • Normal aftensmad, men med revet blomkål eller svitset spidskål frem for andet traditionelt hvidt tilbehør.

Og hvis gid-der-var-kringle-stemmen lyder, så har jeg altid abrikoser og mandler i skuffen OG en hjemmerullet konfektpølse i køleskabet (kokosolie, vaniljepulver, kakao, knuste cashewnødder, finthakket abrikos og chiafrø).

NB: Flere fotos på Instagrams @beautyspace, hvis du har tid og lyst.

25/03/2015
Rich Girl’s Hair #2
27/03/2015
Hvis du ikke bliver glad af den her, så…

Kommentarer

  • Louise Eriksen

    Ang neglelakken du har på. Hvordan ligger du dem? Jeg tænker på hvilken en af dem er nederst og hvor mange lag? En virkelig smuk farve.

    31/03/2015
  • @ Sanne – Bare Chemise & Powder my nose i blanding fra CND, Vinylux.

    @ HeLene – Jeg burde hyre dig som min promoter. Tak.

    @ Maria M – Tak, se gerne svar til Sanne, de er fra beautypower.dk

    @ Tine Færch – JA, kanel er et overset skønhedsdrys. Enig.

    @ Louise L – ;o)

    @ Rikke Ryge – Forskning viser, at trangen stiger i selskab med netop stress. Lyder GODT med de 85 procenter…kram til dig.

    @ Tanya – jeg er især vild med revet blomkål, men kender du det…jeg synes, man skal kalde det, for hvad det er. Alle de der kunstige nye ord som netop blomkålsris synes jeg, vi skal droppe. Ris skal have lov til at være ris.

    Stor hilsen Anette

    27/03/2015
  • Ahh, is og kage … Jeg har også en knivskarp fredagsaftale med mig selv, for ellers ved jeg at det går galt. Og det er fredag i dag!!! 🙂 Nudelakken, hvad er det for een? For det er den pæneste nudelak jeg nogensinde har set. Rigtig go’ weekend, smukke. 🙂

    27/03/2015
  • HeLene

    Kære!
    Skønne billeder og det portræt hvor man lige kan skimte lidt af hvor entusiastisk du er IRL!
    Du er skøn, skøn, skøn!
    Stort smil herfra!
    KH, Helene

    26/03/2015
  • Maria M

    Hvad er det for en neglelak på øverste billede? Fantastisk farve

    26/03/2015
  • Tine Færch

    Kender alt til sukkerafhængighed og for ti år siden kunne jeg bogstaveligt finde på at stå op om natten og spise sukker direkte af posen med en ske!! Idag spiser rører jeg hverken slik, kage eller hvidt brød. Som i ikke nogensinde. Har simpelthen ikke lyst. Jeg blev vegetar og så vendte min søde tand sig til en trang efter salt og umami-smag i stedet. Een af de ting, som har hjulpet meget på sukkertrangen er, at jeg vægter at få en masse sundt fedt som avocado, laks, nødder osv. Er mit blodsukker lidt træls så skærer jeg et æble i tynde skiver, lægger det ud på en tallerken som “carpaccio” og drysser det med kanel. Kanel og æble er blodsukkerstabiliserende, det er en snack på under 100 kcal og så tager det laaaang tid at spise skive efter skive 😉

    26/03/2015
  • Louise L.

    Hvidt brød, pasta, ris og kartofler. Det er ikke svært (så) for mig at undvære. Og jeg er ellers ualmindeligt glad for kartofler og grovpasta..
    Men sukker? Absolut umuligt!!! Som i uladsiggørligt. Jeg laver aftaler med mig selv, men kommer alligevel altid til at tage mit junkie-jeg med i kiosken hvor jeg ellers bare lige skulle have tyggegummi……

    26/03/2015
  • @ Pia – Jo, jo, jeg forstod dig godt, men det er altid bare på gefühl.

    Stor hilsen Anette

    26/03/2015
  • Pia Randlev Poulsen

    Tak – den kringle skal klart afprøves, men fik nok ikke udtrykt mig klart ….det var opskriften på den hjemmerullede konfektpølse, som kom i spil når”gid-der-var-kringle-stemmen” lød, som jeg gerne vil have “fingre i” 🙂

    26/03/2015
  • @ Charlotte K – Nogle uger har to fredage.

    Stor hilsen Anette

    26/03/2015
  • CharlotteK

    Ah, men, det ser da også totalt fristende ud! Stærkt af dig at du holder den aftale med dig selv:-)

    26/03/2015
  • Tanya

    Anette, hvad taljemål angår, har intet endnu virket bedre for mig end at følge hende her: http://www.blogilates.com
    – jeg har fået min ungpige-talje tilbage på under tre uger hvor jeg har fulgt hendes begynder-kalender. Det er ret fantastisk!

    26/03/2015
  • Birgitte

    Hvor jeg kender det! Hvis min sukkertrang løber af sporet – mit spor! – så tager jeg en periode med single-fastedage, det er godt til at booste det sunde fokus 😉

    26/03/2015
  • ilse kirk

    kære Anette!
    Jeg har sendt dig en mail ang. vip pakken og venter spændt

    mange hilsener
    Ilse

    26/03/2015
  • Sarah

    Pia, det kunne være denne kringle

    http://www.b.dk/mad/er-der-mere-kringle

    Den smager VIRKELIG godt.

    Mange hilsner
    Sarah

    26/03/2015
  • Rikke Ryge

    Åhhh det er hårdt at være sukkerslave! Jeg har det præcis lige sådan. Og det er endnu værre og sværere at styre, når man er i stressland :-/.
    MEN så var det, at min gode mand kom hjem fra et chokoladeforedrag med en – åbenbart – meget entusiastisk, engageret og klog mand, der fortalte om alle de FANTASTISKE egenskaber der er i rigtig chokolade (læs 85% uden noget som helst andet sjov tilsat – købt hos en rigtig `chokolademager´). Ud over at det stabiliserer blodsukkeret ved fast indtag af 30 gr. dagligt, styrker det tænder og knogler OG indeholder stoffer, der er gunstige for stressramte og deprimerede. Nævnte mand var på decideret chokoladekur, og han tabte sig i snit et kilo om ugen (noget med stearinsyre, der ophobes i kroppen vistnok).
    Sikken smøre – men jeg ville bare lige sige, at jeg nu, som forsøg på at blive min sukkertrang kvit, spiser 30 gr. dagligt – lidt om morgenen, lidt i min kaffe og lidt om aftenen… Og det lader til at have god effekt. :-).

    26/03/2015
  • Pia Randlev Poulsen

    Den “kringle” er jeg nød til at teste:-) Håber du har lyst til at skrive hvor meget der ca. skal til for at opnå en “kringle” med tilpas konsistens!

    26/03/2015
  • Helt enig… men for dælen, hvor er det svært nogle gange. Spiser dog stadig fuldkorns spaghetti og grov bulgur, men har ellers skåret det hvide brød meget ned… og det hjælper på maven og på huden 🙂

    26/03/2015
  • Tanya

    Jeg er helt med dig, Anette! Både hvad angår kagelyst og måden at afbalancere den på. En af de fantastiske ting ved at skifte fx hvide ris ud med blomkålsris, eller spaghetti ud med spidskålsstrimler er jo at man ikke bare fjerner de oppustethedsfremkaldende hvide produkter, men samtidig får nogle virkelig gode grøntsager indenbords. Og så smager det af meget mere! Triple win 🙂

    26/03/2015