fbpx

Gæsteblogger# ANDREA ELISABETH RUDOLPH

Beautyspace har fornøjelsen af at give ordet til gæsteblogger Andrea Elisabeth Rudolph – om hvordan og hvorfor hun sidder på den grønne gren:

rudolph-copy

Tak til Anette for gæsteblogger-pladsen. Det er en ære. For mig begyndte det hele i 2006, hvor jeg deltog i en Greenpeace-kampagne omkring skadelige kemikalier i blodet og endte med at score topkarakter, når det gjaldt skadestoffer fra bl.a. mobiltelefoner, T-shirttryk og kosmetik i mit blod. Jeg var – og er stadig – chokeret over resultatet, og den dag traf jeg en beslutning om at ændre mine vaner. Jeg fandt ud af, hvad jeg vil, men også hvad jeg ikke vil fylde min krop, mit liv og min fremtid med. Jeg vil vide, hvad jeg står med i hånden, så det bliver enklere at vælge til og fra – også i det, der for mig kan føles som en hudpleje-jungle. Greenpeace-oplevelsen var en øjenåbner og endte med at blive begyndelsen på Rudolph Care – for så kunne jeg i det mindste vide mig sikker, når det kom til min hud. Der lød et ramaskrig, for hvad ved en tv-værtinde om det at lave creme? Noget jeg sagtens kan forstå, mange tænker. Og de har fuldstændig ret i, at jeg hverken er hudlæge, kemiker eller kosmetiker – og slet ikke cremekok hjemme ved køkkenbordet. Jeg kan ikke røre i gryden, men jeg er blevet klogere på, at jeg vil

…undgå stoffer som kan ophobe sig uhensigtsmæssigt i min krop
…have aktive stoffer som har en dokumenteret effekt
…have høj råvarekvalitet (du ved sikkert, at olivenolie ikke bare er olivenolie)
…have den bedste duft med minimal risiko for allergiske reaktioner

Min ambition var at lave giftfri luksus, som eksempelvis at sikre den silikone-velkendte blødhed uden at bruge silikone, og derfor allierede jeg mig med en række eksperter – uden hvem jeg aldrig havde stået her i dag. Og nej, det er langtfra nemt, for jeg udfordres nonstop. Til gengæld kan jeg garantere, at det er det hele værd – og giver mig en enorm glæde – når jeg møder kvinder (og mænd), der elsker deres Rudolph Care produkter.

NB: Jeg kan varmt anbefale dig at se den sobre dokumentarfilm ’Underkastelsen’ af Stefan Jarl, som høstede fem stjerner i Berlingske Tidende, og som sætter vores kemikalieforbrug i alle sammenhænge i perspektiv.

07/06/2010
Brunetter har altså også sjov i gaden
09/06/2010
Måske har du også læbepotentiale?

Kommentarer

  • Kære alle sammen
    Tusind tak for alle de søde ord. Hvor er det dejligt at høre at så mange af jer bakker op og også nyder produkterne, tak!
    Beklager forsinkelsen (jeg er blog-spasser!!) men vil forsøge at svare på jeres spørgsmål her;

    @ Lone – De af Rudolph Care´s produkter der er konserveret er konserveret med posassium sorbate (kalium sorbat), en mild konservering som faktisk er en afart af Atamon. Fire af produkterne I serien er ikke konserveret og det skyldes de ikke indeholder vand, så risikoen for bakteriedannelse er væsentligt mindre. Til gengæld er der her tilsat e-vitamin for at de ikke skal harske.

    @ Britta – Vi blev ikke decideret målt på f.eks. mobiltelefoner, kosmetik osv. Men vores blod blev testet for I alt 44 udvalgte kemikalier som man desværre bruger meget I en lang række forbrugsprodukter. Når eksperterne så efterfølgende kiggede på vores blod havde de en fornemmelse af hvor de enkelte kemikalier kunne stamme fra. Kemikalierne findes jo desværre over alt omkring os, i mange af de ting vi omgiver os med. Meget af det vi er udsat for er vi ikke selv herre over, men der er heldigvis nogle steder hvor vi selv kan træffe et aktivt valg, blandt andet når det kommer til kosmetik.

    @ Lotte B. – At sammenligne produkter er altid svært da vi alle laver noget vidt forskelligt. Jeg er enig med dig i at det er mange penge, men jeg syntes ikke det er dyrt fordi jeg selvfølgeligt ved hvad det er man får for de penge og hvad det koster at lave.
    Der er mange ting der spiller ind på pris.
    Da vi lancerede sendte vi en relativ lille mængde produkter på markedet, og så er produktionsomkostningerne høje. Desuden består Rudolph Care af de bedste råvarer og der er stor forskel på kvaliteter af råvarer. Du kender det med sikkerhed selv, man kan købe en oliven olie til 29,95,- som er ganske udmærket, men du kan også købe en oliven olie til flere hundrede kroner, som er af en helt anden kvalitet. Hvad man så ender med at vælge er jo op til en selv.

    @ Joan – Ja vi har planer om fortsat at udvide sortimentet, siden vi lancerede har vi sendt endnu to produkter på markedet, senest vores dejlige Body Oil. Og ja, jeg ville elske også at kunne sende make-up på markedet, som lever op til de samme standarter som vores øvrige produkter.

    12/06/2010
  • ulla

    Tænker tanker omkring det nye buzz tema – anti-inflammatoriske ingr. – vil det mon påvirke din produktudv.?

    12/06/2010
  • Marianne

    Hej Andrea

    Med din baggrund i tv-branchen og de øvrige medier, har du så også automatisk mange kendte kunder? Er det sådan, at de kendte støtter de kendte? Hvad betyder det for dit firma og dine produkter, at have kendte ansigter, der står frem og siger: Jeg bruger Rudolph.

    10/06/2010
  • Britta

    Hej Andrea – jeg har egentlig aldrig tænkt over alle de kemikalier der er i de ting, vi er i berøring med i løbet af dagen. Blev du målt på andet en mobiltelefon, tekstiltryk og kosmetik?

    08/06/2010
  • Nipuni Julie

    Spændende indlæg på bloggen, meget endda. Man får virkelig tænkt over hvilke kemikalier som ryger igennem kroppen . Jeg vil prøve olien næste gang jeg skal have en ny 😉

    08/06/2010
  • Lone

    Hej Andrea, hvordan er dine produkter konserveret? Mange hilsner Lone

    08/06/2010
  • Marie

    Top cool koncept!

    08/06/2010
  • Pia

    Ja det kan da godt være at der var nogle der tænkte at “hvad ved en studievært om creme” – men for mig er der stor forskel på om det er dig der har sat skibet i søen eller om det er skibet der bruger dig som sejl! Hvis du var blevet “indkøbt” til at være produkternes ansigt ville det være noget helt andet. Nu er du jo produkternes sjæl! Glæder mig til at prøve resten af produkterne!

    08/06/2010
  • Anette

    Hej Andrea.
    Fantastisk at være så bevidst om sig selv og miljøet.

    Godt gået……glæder mig til at afprøve produkterne.

    08/06/2010
  • Helle

    Kære Andrea,
    du er ikke bare sej, du er en en sejtrækker, og i mit vokabularium er det et af de bedste ord, der findes! KH

    08/06/2010
  • Kære Andrea…Supert at du tager kampen op mod fordommene om studieværter og creme. Bliv ved med at kæmpe for den gode sag!!
    Og jeg er virkelig vild med din “historie” om Greenpeace – og den burde gentages hvert år, så der var mange flere som fik øjnene op for hvad makeup indeholder af “spændende ting”.

    Jeg må indrømme at jeg aldrig har prøvet dine produkter, men har kun godt indtryk af dem. Så hvorfor? Prisen…den er bare for høj i forhold til andre produkter. Måske det ikke er fair at sammenligne dig med det nye MAKE-mærke, men det gør jeg så nok alligevel. Hvorfor skal det være så dyrt?!

    Held & lykke fremover med udfordringerne og produkterne. Og med at ændre verden til noget bedre…tak

    08/06/2010
  • Joan

    Hej Andrea.
    Jeg er også en stor fan! Har du planer om at udvide sortimentet? Med makeup, shampoo og produkter til fødderne måske?

    08/06/2010
  • Lene

    Jeg bukker mig i støvet! :O) Tusind tak fordi du gjorde noget ved din frustration – jeg er SÅ glad for ansigtsolien og øjencremen! Og glæder mig til at prøve resten af serien!

    08/06/2010
  • Jette

    Kære Andrea, du er en sej kvinde med hjertet det rette sted. Din oplevelse tror jeg har fået mange mennesker landet over til at tænke på hvad de fylder sig med.
    Jeg er selv forelsket i din Acai Facial Oil, og nyder at pifte ansigtet op med din skønne skin tonic! Og så er det helt fantastisk at modtage varer fra dig, da du pakker det super flot ind samt medsender et lille brev!
    Jeg ønsker dig held og lykke med firmaet – håber du klarer den hårde kamp!

    08/06/2010
  • Kamilla

    Fede billeder! Stort tillykke med prisen for nyligt, Andrea, Danish Beauty Award! Jeg blev så glad da du vandt, for det var mit favoritprodukt! Det er en fornøjelse at smøre ansigtet ind hver dag og vide at det bare er GODT GODT GODT! Tak!

    08/06/2010
  • Man kan jo ikke være uenig. Det lyder absolut som den rette vej. Jeg har desværre ikke prøvet nogle af produkterne fra Rudolph Care endnu, men Acai Facial Oil står højt på ønskelisten. Og ja, skønne billeder. Hvis bare man kommer til at se sådan ud som gravid .. 🙂

    08/06/2010
  • Gode ambitioner kan man aldrig få for mange af. Det er så dejligt at der er flere og flere der arbejder på at gøre kosmetik mindre skadelig. Dejlige billeder iøvrigt, man får lyst til at smørre hvad som helst i hovdet der kan give en sådan udstråling.

    08/06/2010