fbpx

God hud – god krop

Dygtige Søren Hedegaard gav den gas i går på bloggen – og 1000 tak for det (i morgen kan alle hans anbefalinger blive dine).

Men kender du fornemmelsen af, at det er svært at  få kroppen til følge med i den gode retning?  Heldigvis kan du komme langt med bare 2 øvelser, lover personlig træner, Anne Bech, som i dag gæster beautyspace.dk med sin opskrift. Hun siger:

* Velformede lår kræver én øvelse (og jeg lover, det virker):

– stå med afstand mellem fødderne, lidt større en skulderbredde
– fødderne skal pege diagonalt udad
– bøj så benene, dit knæ skal lodret være lige over din hæl
– du skal bøje benene, så du næsten er i 90 graders vinkel i benene
– stræk så op igen
– sørg for at rette dig op og hold ryggen rank
– lav øvelsen med så mange gentagelser du kan

Efter de første 20 kan du mærke, du har lår. Efter de næste 40 er du ikke det mindste i tvivl om, at det her virker.

* Veltrimmede arme:

-brug gerne 2 kg håndvægte (men endelig ikke mere end det)
-ret ryggen
-hold hænderne ud for dine skuldre
-pres så armene op over hovedet
-tag armene kontrolleret ned igen, så albueleddet er lige under vandret
-gentag så mange gange du kan

SNUP TIPPET: Hvis du ikke er vant til at træne, så tag den med ro i begyndelsen – da det er bedre at kunne gentage øvelserne også den næste dag. For at få en lille “workout” ud af det, så start med et sæt af ben-øvelsen (20 stk.), og giv lårene en pause, mens du øver armene. Derved holder du både pulsen oppe og sparer tid. Gentag sættene skiftevis 3 gange.

God fornøjelse!

Mange hilsner
personlig træner Anne Bech

06/01/2010
Hvem der bare havde Kronprinsessens hud
08/01/2010
Vind stjernehud

Kommentarer

  • Hav benene ud til siderne, tæerne og knæene pegene udad diagonalt, den anden øvelse du skriver om, Britta, hedder spuat. Denne her øvelse er en danselignende øvelse og hedder plié. Så godt ud med benene til siderne 🙂

    07/01/2010
  • Britta

    Tak Anne Bech – jeg synes det lyder som en kanon øvelse, og jeg vil gerne have den rigtig fra starten, så jeg ikke giver op fordi jeg ikke gør det rigtigt. Jeg forestiller mig, at den stilling, du beskriver, er som at sidde på en stol med ret ryg og benene i lige vinkel – men hvis man så fjerner stolen, så kan jeg ikke holde stillingen uanset hvor meget jeg spænder bagpartiet. Hvad gør man med armene – må de være på knæene? eller?

    07/01/2010
  • Den med “knæet over hælen” betyder at man har helt lodret underben,når man er helt nede i bøjningen.Det tager belastningen af knæet, når det ikke kommer ud over foden, når kroppens belastning er på.

    07/01/2010
  • Hej damer 🙂
    Det er blot 2 af mange opstrammende og formene øvelser. De skal ikke laves hver dag, 7 dage i ugen, men absolut med fordel 4 gange om ugen. Man vil kunne se resultater rimelig hurtigt, jeg vil sige omkring efter 10.dagen. Men husk at lave lidt kardio (løbe, gå etc…) det tager fedtet af musklerne, så de bliver synlige 😉

    07/01/2010
  • Charlotte

    Ja, den med knæene over hælene måtte jeg også lige læse et par gange (eller 3!) 🙂
    Kun to øvelser, det skulle man da kunne klare – spørgsmålet er bare, om man (læs: jeg) har viljestyrke nok til at holde ved hver dag. Men det bliver da vist ikke nemmere, når det nu kun er to øvelser.

    07/01/2010
  • Ha-ha Britta – det betyder, at du ikke må stå og sveje for eller bagover. Det er rumpetten og lårene, der gør arbejdet…Lader også lige Anne Bech svare ;o)

    07/01/2010
  • Britta

    Åhh den lårøvelse lyder hård – knæerne over hælene – kan det virkelig lade sig gøre? Hvor hurgtigt kan man mon se resultater 😉

    07/01/2010
  • Det må vist prøves. Så mangler maven bare:) Tak.

    07/01/2010