fbpx

Hvad har Chris og Ole tilfælles?

chrism-copy 

Altså udover en spændstig krop, selvironi og en energi, der forpuster de fleste? Virkelig pæn hud selvfølgelig!

Jeg var heldig at opleve to timers ufortyndet Chris Macdonald-power i fredags. Endda fra første række (deraf det med huden). Og hold nu op, han er fabelagtig. Jamen jeg er fan. 120 procent og helt uden forbehold. Jeg har et blødt punkt for alle med selvironi, og det har den gode CM i klædelige mængder. Og så brugte han Ole H, da vi kom ind på humør. For da de mødtes sidst, sagde C til O: ‘Ole, det er altså ikke normalt at være som dig. At vågne pling-lykkelig-op og springe ud af sengen på I-love-it-måden. Hver dag.‘ Oles svar: I knooooowwwwww.

Og så blev han brugt en gang mere. Ole. For hans cremer hjælper ikke. Og det gør motion heller ikke. Og antioxidanter slet ikke, HVIS du springer let hen over din søvn. Syv til ni timers søvn er absolut nødvendigt, hvis du vil fungere godt. Og have flot hud. Det fremlagde den viltre mand dokumentation for.

SNUP TIPPET: Det hjælper ikke at slumre eller halvsove. Vi skal have fat i den dybe søvn (det er den, du aldrig kommer ned i under stress). For kaffenarkomaner (tralalalala) skal den sidste kop indtages kl. 12.00 for at være ude af systemet inden kl. 22. Så altså: skønhedssøvn er den tykkeste kliché, der holder max.

21/01/2011
Et ufortjent liv i skyggen
25/01/2011
Syndigt

Kommentarer

  • Kathrine

    Enig – glæder mig til min dreng bliver ældre (pt 3 1/2 mdr) 🙂

    26/01/2011
  • Lene

    Altså med mindre man er alenemor så er der vel chance for at få søvn hver anden nat (når man ikke ammer om natten mere)Hos os skiftes vi til at få en hel nats søvn! Lyder dumt men det virker! :O) KNus

    24/01/2011
  • Sine

    Heeeelt enig med søvnen, det er SÅ vigtigt at få sovet 8 timer om natten. Man føler sig godt nok også mere frisk hele dagen. Men kan også godt se det er svært, hvis man har små børn.
    Som altid en fornøjelse at læse denne blog.

    24/01/2011
  • Håber snart man opfinder noget der virker bedre end nattesøvn – det er nemlig halvsvært at sove 9 timer, med fire småbørn..

    24/01/2011
  • @Annamette…små børn, skiftehold, fuldmåne-problemer, kaffe-afhængighed og alle de 711 andre på listen…Jeg spørger energi-Chris om han har et tip. Han udtalte sig generelt, men JOW, der er jo noget, der er lettere sagt end praktiseret.
    @Elisa – del ud af al den søvn, tak. Vi er nogen, der mangler.
    @Mette K…Ohhhh I remember. Jeg udviklede mig til et monster om natten. Inkl. uhygggelig hud.
    @Jess – du havde ret. Jeg beklager – REM er ikke den dybe søvn.
    @Eivor – den med kl.12/kaffe er jo umuligt. Jeg prøver at cutte kl. 14.00. Fra i dag.
    @Julia…hahahahha.
    @Annette J – jeg hader spinning, men jeg ville også kunne lokkes af en CM i den forreste sadel.

    I andre skriver (næsten) alle noget om ‘inspiration’ – og jeg tror, det er nøglen. Det med at møde nogen, som kan skubbe til vores vaner. Efter i fredags var min 11-årige Christoffer en anelse opgivende, fordi han altid finder det utåleligt, når jeg er blevet “sundheds-hypnotiseret”, som han siger. Chris Macdonald ER jo irriterende perfekt, men han rykker ved holdninger. Og så ER han sjov. Altså. kh Anette

    24/01/2011
  • Joan

    Nammenam – de er lækre de to fyre. Kunne da godt overtales til at sove SAMMEN med dem. Okay måske mest ham Chris!

    24/01/2011
  • Pia

    Hov ikke under men unger!

    24/01/2011
  • Pia

    Åh hvor er jeg glad for at få det med søvnen at vide. Jeg har jo små børn og sover ikke ok om natten og har prøvet alt for at føle mig mere overskudsagtig og lækker. Nu ved jeg at der er håb forude! De under skal bare få lært at SOVE HELE NATTEN! Tak søde Anette. Og Chris. Og Ole. 🙂

    24/01/2011
  • Anette J

    @Jette. Jeg gik til undervisning hos Fitnessdk på Nygårdsvej på Østerbro i Kbh. Det er nogle år siden. Jeg ved ikke, om han fortsat er ansat dér, men prøv at se på fitnessdk’s hjemmeside.

    23/01/2011
  • Må jeg i parantes bemærke at Hr. Sleep Forever McDonalds ikke har noget der ligner små børn i sit hjem. Vi er jo fucked os med unger. 😉 men jeg elsker Ole.

    23/01/2011
  • Jette

    Tip nr. 2 efter søvnen må være at opleve Chris live! Han er helt fantastisk – jeg har haft hele dage sammen med ham men også kortere sekvenser på 3 timer, og hver gang er det en mega sjov og super informativ oplevelse! HuAhh

    Anette J: Ved du om han stadig underviser i spinning, og evt. hvor?? Det må være en super fed oplevelse!

    23/01/2011
  • Anette J

    Har gået til spinning hos C. Macdonald – der var god energi i træningsrummet, skal jeg hilse at sige:-)
    God søvn tager rynkerne ved øjnene og får krop og sjæl i balance. Sover bedst i et koldt rum, så en af mine rutiner ved sengetid er at lukke den friske aftenluft ind i sovegemakket.

    23/01/2011
  • Og det er bare så sandt!!! Jeg kan se det med det samme i det perioder, hvor jeg får sovet for lift. jeg tor min hud gerne ville have de 9 timers søvn hver nat. Den får 7 hvis den er heldig. Det kan ses! Øv! Men derfor også en det større glæde over de nye lækre produkter der kom med posten forleden. Tak Anette – det er virkelig forkælelse for huden.

    23/01/2011
  • What??? Man kan da ikke stoppe med at drikke kaffe kl 12 hver dag??? Og det med den dybe søvn har de utvivlsommt ret i. Jeg ser stor fortaler for søvn. Men jeg ved ikke om nogen af dem har prøvet det der cirkus med små børn om natten? Jeg har da et par de kunne få låne, hvis det var.
    Kh, Eivor

    23/01/2011
  • Ok, så må jeg vist vente m. at gå i seng til kl. 02 i nat….skulle vist lige ha læst dit indlæg inden jeg tog min lækre kaffe-choko i eftermiddag;-) PS. Anette, m. al den smittende energi de 2 herre lægger for dagen – kan man mon så sove kl. 22, hvis man har været i selskab m. dem efter kl. 12???;-)

    23/01/2011
  • åh altså, jeg er bare kæmpe fan af C.M., det drive og den krop kan man da kun få for lidt af:-)) det var faktisk ham og hans foredrag der fik mig i løbeskoene. Tak for det. Noget helt andet er søvnen, hva gør vi skifteholdsarbejdere for ikke at ligne en pose l…- og den med kaffen- puha altså- jeg er jo kun ved min 4 kop kaffe kl. 12- hva med resten af dagen :-))

    23/01/2011
  • Britt Rosted Sørensen

    uhh den med kaffen slog hårdt! kan godt lide dit papparazia billed af Ole fra haven 😀

    23/01/2011
  • Selvfølgelig er søvn vigtigt. Derfor sov jeg også i 13 timer natten til lørdag 😉

    23/01/2011
  • Trine

    Bliver lige ret inspireret af indlægget – det kunne være så fedt med et boost af en dag, hvor begge de Herrer holdt inspirerende oplæg om kunsten at passe på sig selv (eller noget i den retning) + et par stykker andre gode og guru-agtigte folk, der har helt styr på hvordan og hvad der skal til for at vi hver især finder lige netop vores punkter for blive motiverede.

    Trine

    23/01/2011
  • Jess

    Hej Anette.

    Jeg er lige lidt forvirret/uenig. REM-søvn er da ikke en dyb søvn…er hva?

    Kh Jess

    23/01/2011
  • Susanne Jensen

    Altså Anette, det er en fornøjelse af læse dine indlæg :-). Begge de herrer står højt på min favoritliste, og min søvn er hellig. Helt enig med Nipuni Julie.

    23/01/2011
  • Jeg siger bestemt ikke nej til masser af dejlig søvn. Kaffen er dog lidt en anden ting. 😉

    23/01/2011
  • Ja, jeg kan altså også lide begge d’herrer – de er meget inspirerende, sjove og spændende at høre på.

    Jeg ligner noget der er løgn og mit humør er bare helt i skoven, hvis ikke jeg får min søvn, så jeg har helt faste rutiner med sengetid og opstandelse.

    God søndag!

    23/01/2011
  • De to herrer har da også den fantastiske accent tilfælles. Er også MacDonald-fan, det er skønt at lade sig smitte af energiske mennesker, med humor 😉

    Ang. søvn: I knoooow… 🙂 Det er faktisk en af mine intentioner fremadrettet.. at gå tidligere i seng og dermed også få mere ud af skønhedssøvnen !

    Men nu snart ud af døren og nyde søndagen og få frisk luft (til huden), det skulle også være så sundt.

    23/01/2011
  • Mette K Eriksen

    Ak og ve, så er det bare ærgerligt at ha’ en søvnterrorist på 8 mdr, der vågner 10 gange hver nat. REMsøvn er i den grad en by i Rusland. Og nej, cremer og andet godt fjerner ikke lilla skygger under øjnene og let gusten teint.

    23/01/2011
  • Tinna

    Ja de to herrer er fantastisk motiverende, og når man ser på dem …må man jo sige, at den livsstil virker – og vi må lytte på deres gode råd;)

    23/01/2011
  • Åh så rigtigt- da jeg så din overskrift troede jeg faktisk der ville være lykke eller ægte livskvalitet de havde tilfælles, men SØVN- JA, det er nr. 1 på min beauty-list, jeg er en baby når det gælder søvn, det heler mig og giver mig energi som jeg villigt deler ud af. Hvis jeg har haft en dårlig nattesøvn har jeg det som om jeg har tømmermænd. ELSKER at sove ml. 8-10 timer NÅR jeg kan få lov 😉 Denne weekend har bestået af MEGET søvn og 2 stks morfar lure på sofaen i løbet af dagen- AHHHH I feel beautifull 😉

    23/01/2011
  • Nipuni Julie

    Jeg er enig i at søvn er en meget vigtig ting. Jeg sover normalt 8-10 timer hver nat og det er tydeligt at se, når jeg ikke har fået min ‘søvn-dosis’. Og så er Chris og Ole da helt fantastiske og ernergiske. En dag i deres selskab må da give energi til jeg ved ikke hvor længe 🙂

    23/01/2011