Hver duft til sin tid – sådan helt bogstaveligt
Karl Lagerfeld gjorde det. Dolce & Gabbana gjorde det. Og nu følger Cartier trop med ikke bare tre eller seks dufte, men hele 13 forbundet i en serie. For ingen skal mangle noget at dufte af.
Cartier kan ikke beskyldes for at gøre noget ugennemtænkt, og med urværk i DNA’et, slår klokken med stil – også når det gælder mærkets duftevand. Hver Eau de Toilette er inspireret af en særlig time på dagen – som L’Heure Promise (timen hvor det hele begynder – oversat med hjælp fra friske urter, iris og musk), L’Heure Brilliant (happy hour – selvfølgelig med gin & lemon), L’Heure Mystérieuse (den private, sensuelle time – med jasmin og koriander), etc.
Cartiers inhouse perfumer, Mathilde Laurent, står bag duftene, som alle er deledufte uden at være kønsbestemte på forhånd.
SNUP TRENDEN: Du skal til Paris for at få fat i de nye Cartier-dufte, men til gengæld er D&G’s nye serie-dufte – inspireret af tarotkort – på hylderne i magasin fra første uge af september.