Jeg er afhængig af præcis det her

Det er vigtigt at have lokale beauty-pushers, og jeg er heldig at have både min fabelagtige ansigtsmassør og neglemester inden for 10 minutters rækkevidde. Det samme gælder de lokale hylder med face food, hvor jeg aldrig løber tør for fiskeolie, vaniljepulver, kanel, sojamælk, avokado, laks, æg, broccoli, olivenolie, mandler – og så har jeg i øjeblikket et crush på rødbedespirer og brøndkarse (som hudlæge dr. Perrione er stjernefan af). Jeg har også et (endnu kærligere) crush på hjemmelavede bounty-brud lavet af kokos, kokosmælk, kokosfedt og 70 pct. mørk chokolade.

SNUP TIPPET: Tro ikke på dem der siger, at face food ikke virker. Dokumentationen på ovennævnte eksempler – i hvert fald de fleste af dem – er tung nok til at smiske sig flothudet. Men det kræver, at man samtidig er lige så sukker-sur som blandt andre dr. Perricone og Ole Henriksen. I hvert fald 80/20 af tiden (I Oles tilfælde 97/3). Faktisk hjælper netop ovennævnte på at dræbe sukkertrangen, hvis du spørger mig.

Hvad løber du aldrig tør for?

@Beautyspace på INSTAGRAM

NB: Lad mig sørge for, at du får BEAUTYSPACE direkte i din indbakke. Det foregår her.

09/01/2014
Hvis jeg må være så fræk
10/01/2014
Hvad hvisker hudlægerne om lige nu?

Kommentarer

  • christina

    Er der nogen der ved hvor den nueface eliktriske dims til ansigtet kan købes ? Og virker den ?
    Kan se der er en amerikans side hvor man kan købe den …er det sikkert at handle der og kommer der skatter oveni ?
    Kram og ps er vild med den her blok ♥

    16/01/2014
  • Kan du ikke rette min første besked til og så slette nr 2

    14/01/2014
  • Undskyld Havtornbær er det og hedder ” Membrasin”

    14/01/2014
  • Nu vi er ved : hvad virker at spise ? Så er havtornetang også fantastisk… Anbefales af kosmeteologer i Esbjerg. Jeg har spist det længe mod tørre slimhinder hvilket virker fantastisk. Føler jeg ekstra tørhed i hud og slimhinder så tager jeg lige en håndfuld oveni dagens dosis

    14/01/2014
  • Hvor bliver jeg glad når jeg læser det her, jeg går meget ind for skin-foods 🙂

    Jeg løber aldrig tør for kokosolie, æg, rødbeder, mandler, avokado, hørfrøolie, ingefær, en masse kerner og frosne blåbær til smoothies. Men overvejer godt nok at skifte min sødmælk ud med rismælk.. 🙂

    14/01/2014
  • Juice fra Juice Unglugged i Torvehallerne, Æg og atter æg og røget laks, olivenolie til både at spise og fjerne makeup med,Raw foods kaffe med mandelmælk, Sugarsnaps fra Irma(ærter du kan spise med skræl),85 % chookolade fra Netto i rå mængder, “Cool Mint ” fra Tante T og alt med Ingefær.Alt dette kan jeg ikke leve uden…

    13/01/2014
  • Anette Kristine Poulsen

    I gør mig klogere og minder mig om ting, der kan ende i glemmebogen (som bladselleri og Peter Beier…suk). Fantastisk at komme med rundt i jeres køkkener. @Den anden lykke, jeg bruger også chiafrø i smoothien, og som Anette J siger, så smager du dem ikke. De kan også bruges som lækkert salatdrys. @Birgitte B – Mht. mel, så er en smule civil ulydighed altid smukt @ Tanya – wow, det skal jeg prøve. @ Michelle K (150 gr kokosmel, 1 ds kokosmælk (kun det fede), vaniljepulver, 2 ss kokosolie og så ellers mørk chokolade, se ovre hos Madbanditten.dk, @Pernille, ja, aloe vera gel – jeg ‘stryger’ hver anden dag og har ikke prøvet LED lyset endnu ;o) @ C – Ja, det er fra Madbanditten, men justeret med vaniljepulver i stedet for sukrin,som smager så fælt. @ Sidse Pipi – GODT at høre @Dorthe K – du er SÅ trendy, for ‘Mind is the new body’ i 2014 (ifølge trendwatching.com).

    Stor (og nu sulten) hilsen Anette

    11/01/2014
  • Marianne Simonsen

    Der er mange lighedspunkter 🙂 Jeg kan dog tilføje mandler, granatæbler og chai frø til min liste. Godt du minder os om at sundhed/skønhed først og fremmest kommer indefra. Tak.

    11/01/2014
  • Jess

    Jeg så dig refererer til denne blogpost på instagram, og har faktisk glæder mig rigtig meget til at læse den 🙂

    10/01/2014
  • Måske man skulle tilføje et par ting på dontyoudareatløbetørfor-listen.. Som pt er koncentreret om det der går tjept – mandler, granatæbler – åh ja granatæbler, olivenolie, kaffe og rødvin! Og chokolade.. Fordi det ikke kun skal være godt for hud og krop, men osse sjælen! For mig er 2014 nemlig all in på godt for sjælen:-)

    10/01/2014
  • den anden Lykke

    @Anette J og Tanya: tak for ideer jeg vil helt klart prøve en ske i morgenjuicen, jeg er ikke så god til grød :-/
    God weekend allesammen.

    10/01/2014
  • Gry

    Kan tilføje mælkesyregæret rødbedejuice blandet med grapefrugtjuice og kokosvand

    10/01/2014
  • Rie Vasehus

    Så morsomt – dette er præcis min totale favorit tallerken og kunne lige så vel være i mit køkken 🙂 Løber aldrig tør for hverken mandler eller skønne olier.

    10/01/2014
  • Jeg er ikke hoppet på face-food, jeg prøver bare generelt at leve sundt. Rigtig go’ weekend, smukke. 🙂

    10/01/2014
  • Sarah N.

    @chiafrø, jeg synes faktisk det er ret lækkert og sjovt at putte en spsk i en flaske vand 😉 man smager dem ikke som sådan, men det giver sådan en sjov gelékonsistens som er meget god til afveksling fra “bare vand”.

    – og så holder jeg mig laaaangt væk fra mælkeprodukter! Mælk er til for kalve, og gør ikke noget godt for vores hud!

    10/01/2014
  • Sidse Pipi

    Jeg var så heldig et asen at komme til verden i 1959 hos en meget fremsynet mor der lavede det bedste hud, hjerne og velvære mad, og ingen tvivl er der om at det har virket, jeg er stort set aldrig træt eller har brug for søde stimulanser, og den gode benzin har fulgt mig stort set hele livet, så TAK MOR :-)Men!! jeg løber aldrig tør for min øko instant kaffe fra Irma, piskefløde og skøn rødvin.Så der er nok noget om at vi er hvad vi spiser.

    10/01/2014
  • C

    Jette V: Tusind tak for svar. 🙂 Jeg har også de der Snickers i kikkerten; de skal prøves. Meget snart! 😉

    10/01/2014
  • Jette V

    @ C og andre: det er Madbandittens (sukkerfrie!) bountybars, Anette taler om. Og jeg kan tilføje at opskriften på (de sukkerfrie) snickers på Madbandittens blog også er fantastisk 🙂

    10/01/2014
  • Sarah

    Jeg løber aldrig tør for gulerødder, mandler, avocado, sødmælk til kaffen (hvilken jeg så absolut heller ikke løber tør for), Pukka te med peppermint & licorice, Urtekrams peanutbutter, som sammen med grøntsager fjerner sukkertrangen, der gerne indtræder om aftenen, mine vitaminer fra Charles Poliquin.. 🙂

    10/01/2014
  • CharlotteK

    Kan garantere at jeg aldrig løber tør for kaffe – men det har vel ikke så meget med face food at gøre:-)

    10/01/2014
  • C

    Anette – jeg elsker simpelthen, når du kaster de her emner i plenum, fordi man kan blive så inspireret af, hvad de andre byder ind med. Lige som Michelle K er jeg selvfølgelig også nysgerrig efter en opskrift på de Bounties: Er det mon opskriften ovre fra Jane “Madbanditten”, du har brugt? De skal simpelthen prøves, og det kan da kun gå for langsomt! 😉

    10/01/2014
  • Pernille

    Måske det er en anelse underligt med et Nuface spørgsmål under et indlæg med face food. Men i det mindste har det noget med face at gøre 

    Jeg er egentlig rigtig glad for mit microcurrent apparat, men har haft svært ved at finde en fast rutine. Men nyt år – nye rutiner. Så i forbindelse med, at jeg igen sætter strøm til huden – melder der sig et par spørgsmål, som jeg håber, at du kan hjælpe med:

    1)
    Findes der et alternativ, der kan købes i Danmark, til den gel, man får med ved køb? Forsøgte med en aloe vera gel i går og blev virkelig rød i huden. Og jeg blev faktisk lidt bekymret.

    2)
    Hvor ofte bør apparatet anvendes, hvis man ønsker at opretholde de ’trænede’ muskler?

    3)
    Har du erfaring med LED-lyset, som man kan købe som tilbehør til apparatet?

    Tak for en fantastisk blog!

    10/01/2014
  • sus bruun

    Jeg løber aldrig tør for olivenolie, mandler og chokolade, …og løber næsten aldrig tør for fiskeolie.
    Havde helt glemt brøndkarse tippet..det må jeg vist få på banen igen.

    10/01/2014
  • Jeg løber aldrig tør for gurkemejepulver, kokosolie, rødbede juice, gojibær, blåbær og 85% CHOKOLADE ;o)

    10/01/2014
  • Anette J

    @ den anden lykke. Hæld en teske chiafrø i din smoothie – du opdager det ikke, når du drikker den.

    10/01/2014
  • Michelle K

    Den hjemmelavede bounty drøm, lyder vildt lækker – kan du dele opskriften Anette?

    10/01/2014
  • Tanya

    haha, *trøfler, det andet lyder ikke rigtig appetitvækkende 😉

    10/01/2014
  • Tanya

    Hvor lyder det lækkert, alt det I spiser! Jeg kan ikke undvære mandler, olivenolie, æg, bacon og den gode 85% økologiske chokolade fra Netto (gerne smeltet med fløde og smør til de lækreste træfler der kan rulles i kakao og kanel – hold da op!). Jeg får til gengæld for sjældent købt kokosolie og laks (selvom jeg elsker begge dele), og synes stadig at chiafrø er for dyrt til mig.
    @den anden Lykke: madbanditten.dk har opskrift på morgengrød med chiafrø

    10/01/2014
  • Jeg løber aldrig tør for æg. Det spiser vi en del af. Te og kaffe selvfølgelig. Også groft mel, fordi jeg selv bager brød (men ved godt at det er fy ift. hud med det der mel)…

    Jeg spiste til gengæld en stor portion (hjemmefanget) laks i går og hele aftenen fik jeg ikke den der sukker-trang, som jeg ellers godt kan få, især torsdage. Værd at tænke over!

    10/01/2014
  • den anden Lykke

    Jeg løber aldrig tør for ting til min morgenjuice af æbler, bladselleri, agurk, som blendes med avocado, spinat, Lecithin, lakridspulver, vanillepulver, citronskal hørfrø/kæmpenatlysolie, og kværnede hørfrø/sesamfrø, den gør underværker, tager forkølelse, giver overskud og energi hele dagen og er fantastisk hjælp hvis man er syg.

    Er der nogen der har nogen gode opskrifter med chiafrø, gerne morgenmad ?

    09/01/2014
  • Vi bliver i det grønne, broccoli, grøn te, spinat. Så har jeg altid timian og rosmarin i krydderiskuffen, eller på terassen om sommeren. Ja, også laks, rødbeder og mandler:)

    09/01/2014
  • Louise Eriksen

    Jeg går hos en biopat lige nu, da jeg har fået en hudsygdom i ansigtet. Det er præcis noget af det han anbefaler med den kostplan han har lavet til mig. Masser af laks, mandler, avocado, olivenolie, soyamælk og grønsager.

    09/01/2014
  • Rikke

    Min afhængighedsliste ligner meget din Anette – dog med et par vigtige tilføjelser; ingefær og Pharmagreens grønne instant-the, som indtages HVER morgen uden forstyrrelse. Mine 5 daglige minutter, hvor jeg ikke vil forstyrres, ligger her. Og så husker jeg også her at trække vejret helt ned i maven :-).

    09/01/2014
  • Kira Bjørnestad

    Mandler, B-vitaminer, green the gunpowder og så multi-olie kapsler (hørfrøolie,fiskeolie og kæmpenatlysolie)… Er en spade til at få købt fornuftigt ind og har pt en uhyrlig lyst til flødeboller HELE TIDEN! Men holder mig sukkerfri… Men med drømme om lækre Peter Beier flødeboller… Suk

    09/01/2014
  • C

    Af dem du nævner her, kan jeg i hvert fald tilslutte mig æg og mandler. Derudover nægter jeg at gå ned på oliven, kokosolie og så mine B-vitaminer. Vitaminer hører vel som sådan ikke hjemme i kategorien “food”, men B’ernes indflydelse på mine negle og mit hår er både mærkbar og synlig. 🙂

    09/01/2014
  • Anette J

    Jeg vil også tilføje kokosmælk og chiafrø samt hampefrøolie (den fra Pukka), rå rødbeder, spinat og ingefær.

    09/01/2014
  • Jette V

    Stort set alt det ovennævnte, plus piskefløde, granatæble (spiser 1-2 om ugen her i sæsonen) gojibær, kakaonibs, kokosmælk og chiafrø :). Jeg skriver også gerne under på at face food virker!

    09/01/2014