fbpx

Det her skal læres

LAmakeup

Der er to ting, jeg bliver høj af i USA. Den første er serviceniveauet, hvor alle går den ekstra mile. Og jo, det kan være i håbet om flere drikkepenge, men ikke altid. Som på gaden, hvor folk strækker sig langt for at vise vej eller på tanken, hvor en ung ekspedient slap alt for at hjælpe med min tossede leje-bil. Eller i supermarkedet Whole Foods, hvor de spørger, om du mangler hjælp. Og pyt med, om høfligheden og venligheden rækker helt ned til hjerterødderne. For begge dele klær’ de fleste, hvis ikke alle. Hos stormagasinet Nordstrom har de i øvrigt en beauty consierge, der flittigt oplyser om alle gratis-oplevelserne. Og jeg kan se, at min rejsemakker, som hører til landets dygtigste retail-eksperter, snart ikke har plads til flere gode-idéer-noter på den her konto.

Den anden ting er tilgængelighed. Både med hensyn til tid og penge. Tag eksempelvis dr. Harold Lancer, LA’s mest efterspurgte dermatalog, som er svær at få $$$-tid hos. Her har et par smarte damer – med Lancer på sidelinjen – åbnet FACE HAUS, hvor du i et lækkert, men åbent, rum bliver puttet i en slags tandlægestol til en ansigtsbehandling, der varer 35 minutter og koster 350 kr. Jeg var skeptisk, men blev klogere, for det var ingen quick-fix løsning, men derimod en ekstremt fokuseret behandling. Stramt styret med dobbelt rens, enzympeeling, kombineret maske og massage (bl.a. med de kolde kugler på billeder) og afsluttende opstramning med strøm (de elsker lavfrekent strøm i USA). Altså intet pjatværk, men seriøs individuel hudforbedring baseret på informationer, man oplyser på forhånd. Derudover er der fine zen-detaljer som afsluttende dybe vejrtrækninger og ører, der bliver nusset med lavendelolie. Vanvittig kompetent, professionelt, fokuseret og med tiden i behold. Samme koncept – bare med makeup – får man hos Blushington.

IDEEN kan ses som skønhedens power-nap, men også for dig, der gerne vil i hænderne på en professionel. Hvad enten det gælder hud, makeup eller hår. Det kan være dejligt (og nødvendigt) at lade ting tage tid. Men det kan også være dyrt.

@beautyspace på INSTAGRAM for mere LA, hvis du har tid og lyst.

LAmakeup2

06/03/2016
Verdens bedste beauty stop
08/03/2016
VIND Rudolph Care

Kommentarer

  • Dorthe

    Åh jeg er også fan af US og deres serviceniveau og uovertrufne hjælpsomhed. Fedt du deler – sidder jo her og drømmer.
    Ellers virkelig lækkert koncept med 35 min. facial – især lavendelolien-nusningen ville jeg elske. Fedt koncept! Præcis ligesom deres nail bars, som er in-and-out uden tidsbestilling – elsker det!

    10/03/2016
  • Kirsten V

    Det er interessant, spændende, lærerigt…. at følge med på din USA tur. Jeg nyder dine gode tips …..fra LA. 🙂 Fortsat rigtig god tur.

    09/03/2016
  • Hanne

    Sjovt, eller måske er det ikke så sjovt, men bare underligt, at vi efterhånden er mange forbrugere/ kunder der tydeligt mærker stor forskel på service niveauet her og i det store udland, og at der ikke er flere butiks og virksomhedsejere der har opdaget at lige præcis på god service kan en mindre butik/virksomhed virkelig give de store konkurrence! Det har undret mig i mange år!

    08/03/2016
  • Rie Dyrnes

    Det ser bare så lækkert ud. Jeg er frisk på en Beautyspace tur :O)

    08/03/2016
  • Anette J

    Jeg kunne godt tænke mig at prøve det der med strøm, men indtil da, vil jeg bare nyde at bruge PhFormular rens (som du har anbefalet). Den har jeg lige opdaget, og der er synlige forandringer straks. Tak!

    08/03/2016
  • Lene Jespersen

    Hvis du fikser sådan en Beautyspace-tur sammen til Ole Henriksen land, så er jeg klar 🙂

    08/03/2016
  • Hvor lyder det bare spændende alt sammen, tak fordi du deler med os.
    Ang butikskultur har vi i DK rigtig meget at lære, for hvor er der stor forskel på den service man får, eller mangel på samme.
    Elsker amerikanernes høflighed og så kan det da godt være at der også er håb om lidt ekstra tips- men de får jo heller ikke en tårnhøj løn.

    08/03/2016
  • CharlotteK

    Hvor ser det bare godt ud det hele. Bare det var mig!

    08/03/2016
  • vibeke

    Vi har SÅ meget at lære herhjemme hvad service angår.Dejligt at se at du -blandt andet- sætter fokus på dette begreb .Tak for det,samt for dine altid inspirerende mails:)

    08/03/2016
  • Helene

    Ja, det med service niveauet er jeg også betaget af, jeg tror faktisk det tit kommer fra hjerterødderne, efterhånden i hvert fald, fordi det er et win-win, når expedienten er sød bliver kunderne søde og det danner en opadgående spiral hvor det giver mening at være sød, drikkepenge eller ej. Det bliver dejligere at gå på arbejd. Det er i hvert fald både min erfaring og det jeg hør fra mine amerikanske venner som har været på begge sider af ekvationen (dvs også arbejdet i service sektoren derover, og selv benyttet den i årevis ;-)).

    Den der venlighed, tid de tager at snakke med en, ja, jeg bliver en meget bedre både kunde og sågar menneske af det. Det smitter jo! Det med relationer, store og små, dybe og grunde, er jo trods alt det som det hele handler om, som menneske IMHO.

    Og så en lille tur med de kolde kugler der, mmm det lod som en dejlig behandling!

    Tak for at få “rejse med” på instagram også!

    08/03/2016
  • Lene Jespersen

    Hold nu op Anette..Skønne billeder, jeg vil osse med 🙂
    Sikke nogle oplevelser og indtryg du får <3 Stort kram

    08/03/2016
  • Jeg vil flytte ind hos Blushington! Den salon er da bare for lækker! 😀

    08/03/2016
  • Anette Ninon

    Det er da helt vildt flot, at stable grøntsager så indbydende, det ville jeg straks gøre, hvis jeg altså var grønthandler.
    Det er spændende at høre om og se billeder med dine oplevelser.

    08/03/2016