Min favoritbutik

rudolphcleansingfoam

Jeg kan ikke præcist sætte fingeren på, hvad det er. Men der er noget ved Københavns lufthavn, som altid giver mig lyst til at blive længere. Selvfølgelig har den gode mad noget med det at gøre. Og kaffen. Og chokoladen. Men mest lader jeg mig suge ind i hele det altid foranderlige areal med hudpleje og makeup. Måske tænker du, at det er fordi, jeg har haft de gode mennesker derude igennem Superhudsmøllen. Men nej, det er ikke derfor. Det er helt konkret deres evne til at lægge en hurtig og pæn makeup (uden at det koster en krone), deres gavmilde service, hvor jeg tit får små prøver inden et eventuelt køb. Selv håret kan de rette op på derude (hos Kerastase). Og så er der selvfølgelig udvalget.

I går lurede jeg lidt på deres top-ti lister, og gæt hvem der ligger i toppen? Vi taler altså nordens største skønhedsmekka, hvor 60 procent af de handlende er fra Skandinavien, 10 procent er fra Asien og de sidste 30 fordeler sig jævnt på resten af verden. Nå, men på top-ti ligger danske Rudolph Care. På en fornem førsteplads når det gælder solbeskyttelse specifikt og på en fjerdeplads, når det gælder hudpleje generelt. Altså i ligaen med alle de internationalt muskelstærke brands.

Det minder mig om Christian Stadil, som altid siger, at vi på skønhedsfronten er så privilegerede i Danmark med lokale brands, der er døbt globale. Som Rudolph, som Tromborg, som Nuori, som Amazing Space, som…fortsæt selv listen.

SNUP TIPPET: Mange aner ikke, at man kan få besparelserne i lufthavnen også på indenrigsflyvninger eller ved ankomst. Bare et tip. Det gælder også prøverne og makeuppen.

@beautyspace på INSTAGRAM

 

08/09/2016
Når nogen går bananas, går det ud over dig. På den gode måde, håber jeg
09/09/2016
Helt ærligt, Andrea Rudolph

Kommentarer

  • @ Berik – 1000 som i virkelig 1000 tak for dine konstruktive ord og dit indspark her. Jeg håber, at du også læser alle de gode ord (det gør du, kan jeg se). Dejligt at du deltager i indlægget. Stor hilsen Anette

    14/09/2016
  • Berit Møllebjerg

    Tak Anettefor de dejlige ord om tax-free butikken. En arbejdsplads jeg har haft i mange år. Og jeg har selvfølgelig også læst kritikken.
    Og det er absolut beklageligt at i oplever at vi taler for meget med hinanden. Det stræber vi naturligvis efter ikke at gøre. Vi skal være mere opmærksomme på vores gæster. Men vi falder i, det kan nok ikke helt undgås. For kollegaer imellem har brug for at fortælle om det forgangne bryllup, ferie eller hvad det nu måtte være. Vi vidensdeler også, så vi kan blive klogere og opdateret på vores produkter.
    Men selvfølgelig skal kunden være i centrum. Det hersker der ingen tvivl om.
    Det der egentlig ligger mig mest på sinde er kritikken om vores sampling.
    Der er meget stor forskel på hvad de forskellige brands leverer af samples/prøver.
    Og derfor kan vi være ret sparsomme med udlevering. Jeg forstår udmærket at man som kunde vil værdsættes med en lille prøve enten for vist interesse og specielt ved et køb .Men hvis brandet ikke har samples hvor man har købt fra, kan vi ikke” bare ” tage fra de andre brands. For det synes det pågældende brand jo ikke er fair hvis de også kun får udleveret få. Og skal bruges til at ” nurse ” kunden fra det brand.
    Mange køber naturligvis også mange forskellige produkter fra forskellige brands, og hvis vi er heldige at en leverandør har sendt rigeligt til uddeling gør vi gerne det. Men korrekt, i udlandet er jeg selv overrasket over hvor mange samples de åbenbart får leveret i modsætning til os. Det ser vi meget gerne at vi også får. Også selvom man sparer 20% hos os.

    Efter restriktionen af indførelse af væsker i lufthavnen, har vi også en udfordring.
    Mange kommer og beder om en prøve fordi de ikke “gad” og pakke væsker pga besværligheden. Og derfor forventer at vi udleverer et lille rejse kit til dem.
    Jeg er med på at kunden kan blive glad for en evt udleveret prøve og komme tilbage og købe ved ankomst. Men der er forskel på at udlevere en pøve til en kunde man har haft en dialog med og som har vist interesse for et produkt, men er i tvivl om de vil købe. Og så til de kunder som fortæller at de ikke gad og pakke deres duft eller creme ned og spørger på selvsamme creme eller duftprøve de kender så godt. Samples er ti for atl vække opmærksomhed på et” nyt” produkt for kunderne.
    Jeg håber at det giver et lille indblik i hvorfor vores samples eller mangel på samme ikke sidder så løst på os.
    Det er sundt at læse kritik, og jeg er i hvert fald mere opmærksom på ovenstående.
    Vi har mange kunder dagligt og mange tilkendegiver heldigvis også glæde og begejstring.
    Kh
    Berit

    14/09/2016
  • Ditte H

    Tak Anette, at du vil lade det gå videre, så håber jeg, at jeg ved næste besøg kan mærke forskel på servicen og på personalet 🙂 Jeg er nu bestemt heller ikke bleg for at bede om prøver eller anden hjælp, meen synes nu at de i Magasin er langt bedre til at dele prøver ud (på forespørgsel) samt bedre til at hjælpe en – uden at få en til at føle sig som klassens dummeste skovl! Og at servicen er bedre i Magasin, synes jeg siger en del om serviceniveauet i Kastrup Lufthavn – eller manglen på samme. Nå, nok om det 🙂 Jeg flyver til London i starten af oktober …. Har ikke planlagt at lægge turen forbi beautyafdelingen, men det skal jeg måske alligevel gøre?

    13/09/2016
  • Chris

    Underligt Louise T, får jeg er der for det meste også i “jobtøj” og oplever alligevel personalet som værende ikke til stede.
    Men uanset om man er der i forbindelse med jobbet eller på vej på ferie skal der da ikke være forskel – tænker jeg….
    Nå men jeg er i lufthavnen igen på torsdag – så tager jeg en tjekker 😉

    12/09/2016
  • Louise T.

    Tror helt sikkert det kommer an på, hvilke signaler man sender – og hvilket tøj man har på 😛
    Når jeg rejser på job – i jobtøj, stiletter, trolley og “alt det andet”, så oplever jeg en helt anden service end hvis jeg er på ferietur – også selvom jeg plejer at købe godt ind i lufthavnsbutikkerne 😀

    12/09/2016
  • @ Marisa – Sådan.

    @ Pernille Sparsø – Det kan jeg love dig for, at jeg ikke er. Griner højt. Du har ret…der er noget med stemningen derude, som drager en derud i ekstra god tid.

    @ Tine W – SÅDAN – jeg tror bare du har oplevet, hvordan det er nu.

    @ Anette J – Ellers også må du have heldet med dig i dagens konkurrence.

    @ Birgitte – Jeg noterer mig dine ord. Selv er jeg altid opsøgende, når jeg handler – i forhold til fx prøver og rabatter. Det er altid en balance.

    @ Kirsten – Der vil selvfølgelig altid være forskel på folk i en personalegruppe på over 100, det har du ret i.

    Stor hilsen Anette

    12/09/2016
  • @ Chris – Jeg er så enig i dig med det hele (for du har ret, man skal nemlig igennem det uanset om man mangler noget eller ej). Det undrer mig virkelig det med personalet, fordi jeg altid, så længe jeg kan huske tilbage føler mig godt taget i mod.

    @ Tonnya – Så er vi to.

    @ Pia H – Opsøg det med prøverne, hvis der er noget, du gerne vil teste. I øvrigt er jeg altid meget ubehøvlet (vil mine børn sige), hvor nogen taler privat, afbryder jeg med min ærinde, hvis jeg ellers har sikret, at de har set mig.

    @ HeleneR – I hudpleje/kosmetikområdet??

    @ Ditte H – Jeg går videre med dine ord/alle ord herinde, for der er jo et par lejre, fornemmer jeg. Hvornår skal du ud at rejse igen?

    @ MissT – Se meget gerne, hvad jeg har skrevet til Ditte H. Jeg går videre med dine ord.

    @ Mariannegylding – Du har det som jeg har med Kastrup. Det med makeup, hårhjælp og prøver er nok noget man også skal opsøge lidt…jeg går jo bare til folk. Står jeg fx hos MAC (også i Kastrup), så beder jeg dem jo vise det på mig, som de anbefaler. Men i shoppen har de decideret et begreb, der hedder quick-makeup, som prioriteres højt i perioder kan jeg se.

    Stor hilsen Anette

    12/09/2016
  • Kirsten

    varelageret er imponerende men det er serviceniveau ikke. Men der er givet forskel på folk

    12/09/2016
  • Birgitte

    Fint udvalg i Kastrup, super sødt personale, men prøver: Nej det får man ikke, ej heller ved stort køb. De kunne de helt sikkert godt blive bedre til. Generelt er de meget bedre til det sydpå. Hver gang du handler makeup, ansigts produkter, lægger de altid prøver med i posen. Dejlig måde at prøve nye produkter på, og super skønt når man skal på weekend tur God søndag til alle

    11/09/2016
  • Anette J

    Hvis Rudolph Care’s produkter blev solgt til lufthavnspriser i de almindelig butikker i byens gader ville jeg overveje at prøve dem.

    10/09/2016
  • Tine W

    Rudolph Care og Københavns lufthavn er bare det bedste!! Ingen tvivl. Overhovedet.
    Jeg er altid blevet tilbudt hjælp i lufthavnen, men når jeg har spurgt på prøver, siger de altid, at de ikke må udlevere prøver i lufthavnen, fordi de sælger billigere end i alm. butikker.
    Sidst købte jeg dog to ens Origins produkter, og sagde til ekspedienten, at jeg mente, at man engang fik mere rabat, når man købte to ens .. her åbnede hun så til min overraskelse en stor skuffe fyldt med prøver!!! Og gav mig to!!! Hvilket var dejligt, men undrede mig så over deres tidligere beskeder ang. prøver.

    09/09/2016
  • Pernille Sparsø

    Det er ikke så ofte jeg flyver udenlands, men når det sker, møder jeg gerne flere timer i lufthavnen før afgang, bare for at snuse rundt i butikkerne, incl.beautyafdelingen. Det er bare SÅ flot en lufthavn; ihvertfald sammenlignet med lufthavnen i Nice! Serviceniveauet må jeg medgive er af vekslende karakter. Tror du er så berømt Anette, at alle ved hvem du er? 😉
    Tak for altid gode emner, som skaber debat og dialog!

    09/09/2016
  • Marisa

    Enig! Da jeg var ude at rejse for en måned siden, så købte jeg Rudolph solstift samt deres mist. Lækre produkter – er vild med deres sololie til kroppen 🙂

    09/09/2016
  • Jeg elsker simpelhen også Kastrup lufthavn- det er ligesom ferien allerede starter der ( når man nu er fra Jylland ).
    Prismæssigt skal man se sig rigtig godt for, for det er ikke alt der er billigt, faktisk dyrere end i alm butikker.
    Jeg har heller aldrig fået tilbud om prøver eller anlæggelse af Make-up eller lign.
    Men jeg elsker alligevel at der er så mange brands samlet, og hele stemningen i lufthavnen 🙂 rigtig god weekend

    09/09/2016
  • MissT

    Enig (med kommentarerne) i at priserne og udvalget i Københavns lufthavn er virkeligt godt og har da også shoppet igennem i beauty-afdelingen. Men, som de fleste andre her i kommentarfeltet nævner, synes jeg til gengæld ikke, at der er særlig god kundeservice. Det virker ikke, som om der er tid eller lyst til spørgsmål. Men dejligt at du har oplevet det modsatte, Annette.

    09/09/2016
  • Ditte H

    Uh … Jeg er også vild med Kbh’s lufthavn! Lækker mad og lige så lækre butikker 🙂 Desværre kan jeg overhovedet ikke genkende din beskrivelse af beauty-afdelingen! Er aldrig blevet tilbudt pæn eller hurtig makeup, prøver på noget som helst, og der er heller ingen, der har tilbudt at rette min uglet fuglerede af et hår …. Oplever tværtimod som andre herinde, at personalet har mere travlt med at tale med hinanden, og når man endelig får hjælp, føler jeg mig desværre som en klumpe dumpe, der sleet ikke ved noget om noget! Såå jeg vil hellere lægge mine beauty-penge i en internetbutik, hvor servicen og prisen er bedre! Men super dejligt, Anette, at du får sådan en fin service 🙂 Kan godt forstå der skal beregnes lidt ekstra tid, når du er i lufthavnen 🙂

    09/09/2016
  • HeleneR

    Tilslutter mig koret – fantastisk butik med skønt udvalg, men jeg oplever også et personale der har mere travlt med at tale med hinanden end med kunderne…

    09/09/2016
  • Pia Hvenegaard

    Jeg elsker simpelthen også den butik, er næste højdepunktet når jeg skal ud at rejse❤️
    Kommer altid derfra med en lækker ting til mig selv.
    Dog aldrig fået prøver på noget, selvom jeg har lagt mange penge derude
    Synes faktisk de kunne være lidt mere kundeservice mindede.
    Som en anden nævnte har de travlt med at snakke privat.
    Det har jeg også oplevet flere gange

    09/09/2016
  • Tonnya

    Tax Free i lufthavnen er et skønt sted. Helt klart det bedste hvor jeg har rejst 🙂 Jeg har tit fået hjælp og elsker ellers bare at snuse rundt – når der er tid til det..

    09/09/2016
  • Chris

    Jeg flyver også meget indenrigs og synes det er så fedt at besparelserne også kommer mig til gode. Men – er enig med Birgitte B, personalet er jeg ikke imponeret over. Der er mange ja, men de har mere travlt med at tale med hinanden end at hjælpe, og jeg har oplevet en underlig overlegen attitude fra især de unge i makeup og hudpleje. Og det forstår jeg ikke helt.
    Men et dejligt areal som jeg altid skal igennem uanset om jeg mangler noget eller ej……

    09/09/2016
  • Anette Kristine Poulsen

    @ Sanne – Rigtig god weekend til dig.

    @ Birgitte – Jeg oplever altid, at prøverne sidder løst, men det er selvfølgelig ikke sådan, at de står og kaster dem efter folk. Man skal være inde i en dialog. Og mht. makeuppen skal man også selv spørge. Prøv næste gang, og lad mig vide, hvordan det går.

    Stor hilsen Anette

    09/09/2016
  • Det er da imponerende. Rigtig go’ weekend, smukke. 🙂

    09/09/2016
  • Jeg elsker butikken, men er knap så imponeret over personalet. Dog fik jeg sidste gang fat i en ihærdig ekspedient, der hjalp med en fodcreme (som der absolut ikke er mange af derude – og jeg havde glemt min egen hjemme). Prøverne er jeg aldrig blevet tilbudt, ej heller make-up. Men de er for det meste søde og rare, når man spørger om noget. Kh. Birgitte

    09/09/2016

Bliv en

Beautyspace-insider

 

Få evidensbaseret lige-ud-af-landevejen skønhedssnak. Hvad virker, hvad gør ikke.

Det koster intet at abonnere på BEAUTSPACE, hvor du hver uge får tre til fire aktuelle artikler, adgang til mine bøger og foredrag med rabat og nåja, du er den første, der får besked, når månedens BEAUTYSPACE BOKS udkommer.

Tak for din tilmelding - du er nu på listen! Tilføj gerne hello@beautyspace.dk til dine kontakter, så du er sikker på at mails ikke går i spam.