fbpx

Muligvis den perfekte ansigtsbehandling

Der sker et par bemærkelsesværdige ting på behandlingsområdet i Los Angeles. Flere og flere klinikker og spa-steder bliver ekstremt målrettede. Satser på en niche. Enten mod det holistiske, øko-veganske, yoga-agtige, medicinske eller det stærkt spirituelle (man taler ligefrem om witch beauty).

The Now, som er et hippie-hipt undergrundssted, autentisk indrettet i beton, hør, træ og med krystaller og CBD-olier i stride strømme, tilbyder massage nærmest på samlebånd. Rummene er adskilt bare med hørforhæng, og priserne er tilgængelige. Hos Facehaus er princippet lidt det samme, dog ligger alle i samme store rum – fuss free facials for the people, som de siger. Lidt som The Ordinary, bare med ansigtsbehandlinger.

Hvad der dog klart begejstrede mig mest var konceptet hos Heyday, som superseriøse, dybt engagerede i hud og til at betale består af de her elementer (se klip, hvis du har tid og lyst, på Instagram i dag: @beauytspace):

  • Du kan booke enkelttider på 30, 50 eller 90 minutter.
  • Du kan vælge et forløb på abonnement og spare penge.
  • Der bliver brugt velovervejede, håndplukkede (sådan føles det) produkter fra forskellige mærker.
  • De blander også med deres eget mærke, ligesom de gør hos spaen The Things We do.
  • Forspillet består af, at du udfylder et virkelig veloplagt spørgeskema, som gør, at hud-terapeuten ved alt, når du ligger på briks-stolen. Lige fra, hvad du vil arbejde med, til hvad du ikke bryder dig om. Eksempelvis frabeder jeg mig altid at blive masseret med en guasha, når der nu er rigtige hænder tilstede).
  • Bagefter får du generøse prøver med hjem på dét, de mener, der vil gøre din hud godt. Typisk to-tre ting.
  • Alle Heyday-klinikker har en ret inspirerende butik (igen med de håndplukkede produkter fra forskellige mærker), hvor du bagefter kan slappe af, læse, drikke vand og te. Eller prøve en ny gadget.
  • Endelig en inspirerende after sales service på mail, eller faktisk flere mails, fra behandleren:

Først et hej og en tak for sidst efterfulgt af det, der var behandlingens fokus (fugtmætning og glød), så en anbefaling af, hvad der er godt at huske derhjemme. Efter et par dag kommer der en ny  mail med emnelinjen: “3 tips to keep that post-facial glow going.”

Hyppig email-kontakt er fint, når bare afsenderen har gjort sig umage. Og det gør de hos Heyday. Fik jeg overhovedet sagt, at selve behandlingen var virkelig god. Ekstremt nærværende, meget professionel og lige så gennemført som alt det udenom.

HVAD ER EN GOD ANSIGTSBEHANDLING for dig? Hvis det er noget, du overhovedet prioriterer.

@beautyspace på INSTAGRAM

25/10/2019
Poser under øjnene?
Få top-hudlægens bedste løsning
30/10/2019
Hvad er værre end at blive forladt?
Det er oversalg. Så her er din løsning

Kommentarer

  • Anette Kristine Poulsen

    @Christina Kragh, umiddelbart ser det faktisk ikke sådan ud, men du må hellere dobbelttjekke. Der er en del for mig ukendte indholdsstoffer i. Men vidunderligt at se, at de gode ceramider er i. Udover C-vit. KH Anette

    30/10/2019
  • Christina Kragh

    Er der silikone i de nye c vitamin kapsler fra Elisabeth arden ? Kh c

    29/10/2019
  • Lotte

    Jeg har store problemer med min hus på hagen her i overgangsalderen 🙂
    Der kommer bumser, knopper hvor der kommer væske ud af, det kløer og er ujævn.

    Hvad kan jeg gøre?

    Kh Lotte

    28/10/2019
  • Pernille S

    Tror vi er mange som kender den situation @Elisabeth har stået i. Det er generelt et problem i servicebranchen. Et mersalg kan gøres mere eller mindre elegant. Jeg kan godt være til fals, hvis sælgeren virkelig kan sit håndværk, virker professionel og menneskevarm. Situationen hvor der forsøges at sælge dig et produkt du absolut ikke har behov for, toppede engang jeg i Matas havde købt for mange penge skønhedsprodukter. Handlen sluttede af med at ekspedienten gjorde opmærksom på, at der var 3 lakridsstænger til een pris! En diskvare, som hun sikkert fra chefens side var beordret til at sælge! Sådan en oplevelse forfladiger i den grad et køb som skulle være en dejlig luksus oplevelse 🙂
    Det lyder til du har været på nogle dejlig spa, Anette!

    28/10/2019
  • Elisabeth

    En god ansigtsbehandling er efter min mening der, hvor man ender med at slappe helt af og får et tiltrængt break. Dybderensen er ofte nødvendig, men bestemt ikke min yndlingsdel – til gengæld elsker jeg, når en behandler bruger tid på eksempelvis håndmassage, mens man eks har maske på. Det er jo desværre ikke altid en selvfølge – men ved fra dine skriverier, at det bør være en krav 😉 Jeg oplevede for nylig det, der var tæt på at være en perfekt ansigtsbehandling, men der var et altoverskyggende irritationsmoment – og det var et konstant købspres. Behandleren mente, at jeg skulle udskifte alle mine gode produkter med det, hun brugte – og kun bruge det her mærke, for det var ikke godt sammen med andet – ja ja, det er sikkert skide godt, men det ville koste mig mange tusinde kroner i et hug, og dermed ikke noget, jeg ville gøre fra en dag til den anden, når jeg havde fulde produkter derhjemme.
    Det føltes nærmest, som når man står i Matas, og ekspedienten vil prakke dig mascara og zendium på, selv om du bare skal have showergel og tamponer (og det er forvejen sygt irriterende, især fordi det ofte er præcis det, man IKKE har brug for, som de forsøger at sælge). Når man går ind så dyrt et sted, som det her var – det var virkelig i luksusenden – skal de, efter min mening, ikke forsøge samme stunt. Hvis de f.eks. i stedet lyttede til, hvad man i forvejen brugte og guidede en ud fra det, var man måske mere forfalden til evt at skifte med tiden – men det der føles som unødigt pres og lukker ned for alt købslyst for mit vedkommende, fordi det netop ikke føles som om, jeg bliver guidet, men som provisionssalg.
    Det her er desværre noget, jeg efterhånden oplever ofte, og det tager bare noget af optursmomentet over at få eksempelvis en ansigtsbehandling. Efterfølgende gik jeg hjem med plejede min hud med fokus på de tips, hun var kommet med, og det rettede den fint op med mine i forvejen gode og effektive produkter. Jeg kom til hende igen, for det var jo godt, men selv om mine hud nu havde det fint, var hun atter på den. Når jeg tænker tilbage på det, irriterer det mig så meget, at det næsten ar værre, end når behandleren skrider, og jeg tvivler simpelthen på, at jeg har lyst til at komme igen.

    28/10/2019

Skriv en kommentar

Din mailadresse vil ikke blive publiceret. Udfyld venligst felterne med *